Samozřejmě záleží především na rychlosti, jakou jedete. Roli ale hraje také to, jak rychle stihnete sešlápnout brzdový pedál (takzvaná reakční doba), jestli je silnice suchá, mokrá, případně pod sněhem či ledem.
Délku brzdné dráhy ovlivní i to, jak starý máte automobil, jak moc je těžký nebo jestli je vybaven brzdovým systémem ABS.
Právě ABS se dnes stalo běžnou součástí i nejlevnějších automobilů. "Pokud je mokro, brzdění s ABS je kratší. Na suchu je ale oproti vozu bez ABS nepatrně delší,“ říká učitel autoškoly Petr Weber.
Výhodou však je, že auto s ABS je i při nejtvrdším brzdění ovladatelné. Jeho kola totiž nejsou zablokována. Vyhnutí překážce je tak snazší. Ve prospěch nových aut s ABS hovoří i to, že brzdná dráha deset let staré Škody Favorit bude výrazně delší než nové Škody Octavia.
"Zlepšují se technologie a zpřísňují se normy. Proto nová auta brzdí lépe,“ dodává Weber. S technickým stavem souvisí i správné nastavení brzd.
"To je jeden z nejčastějších problémů, které musíme řešit,“ říká Tomáš Kočovský ze stanice technické kontroly Autofija. Různé nastavení brzd přitom může způsobit velké problémy.
"Při tvrdém sešlápnutí brzdy se může stát, že samo auto dostane smyk,“ vysvětluje PetrWeber.