Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak se vyhnout policejní kontrole? Jet novým autem v koloně a svítit

  12:00aktualizováno  12:00
V pražské Modřanské ulici stojí na Nový rok policejní octavia. Policie hlídkuje a kontroluje řidiče, kteří se vracejí ze silvestrovských večírků. Když pojedete uprostřed smečky aut a nebudete nápadní, máte velkou šanci se kontrole vyhnout.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr NovotnýMF DNES

Jak si vytipovávají v koloně auta, která zastaví? "Předně zastavujeme třeba ty, kterým nesvítí světla, či starší vozy, jež nemusí mít v pořádku technickou," odpovídá policistka Veronika Dreslerová. "Také musíme myslet na to, aby zastavení auta bylo bezpečné," pokračuje s tím, že na mušce jsou osamocené vozy nebo poslední auto jedoucí v řadě za jinými.

Dreslerová vstupuje do silnice s červeným terčíkem a naznačuje vínové felicii, že má zastavit. Řidič vystupuje a dlouho "kramaří" v zavazadlovém prostoru. Postupně jde na asfalt několik lepenkových krabic, než jsou doklady na světě.

Policisté si ověří, zda není auto kradené, mrknou i na řidičovu totožnost. Vše v pořádku, tak ještě dýchnout do alkoholtesteru. To je letošní novinka dopravní policie, která bude u všech silničních kontrol testovat řidiče, zda před jízdou nepili.

"Vůbec jsem se nebál. Nepil jsem, dokonce jsem teď jel kolem v opačném směru a věděl, že tu policie zastavuje. Támhle jsem se otočil," ukazuje na nedalekou křižovatku mladý šofér.

Každý řidič musí dýchat

Nepatrných 0,08 promile znamená čtyřicet minut papírování - čtěte ZDE

Tím jen upozorní na svou chybu, která však hlídce stejně neušla. "Řidič se nesmí na křižovatce řízené světelnými signály otáčet," překvapuje řidiče Dreslerová. Úsměv mizí z jeho tváře - hrozí mu pokuta až dva tisíce. Policistka však šoférovi jen důrazně doporučí, aby si pročetl vyhlášku a propouští jej.

Je jedním z jedenácti řidičů, které policisté v Podolí za hodinu a tři čtvrtě zastaví. Pokuta nepadne ani jediná. Domluvou policisté řeší i jedna nerozsvícená světla.

Nejen na alkohol za volantem se od 1. ledna pražští policisté zaměřují. Novinkou pro řidiče jsou i snížené rychlosti na několika ulicích - třeba na magistrále. Od Kačerova až po Legerovu ulici platí padesátka, dosud zde byla sedmdesátka. Více o snížení rychlosti na pražských tazích čtěte ZDE

Drahé auto se nechává projet

Na průtahu hlavním městem - povětšinou u hlavního nádraží, nebo v okolí Nuselského mostu - policie s oblibou pořádá noční preventivní akce, při kterých hromadně kontroluje řidiče. Zaměřují se především na alkohol za volantem.

Magistrálu zúží do jediného pruhu a policisté si vybírají auta, která zastavit. "Uličkou hanby" projede krokem každý, mají tedy dost času na to každého si prohlédnout a vytipovat podezřelé auto.

Za poslední léta jsem těchto nočních kontrol viděl nepočítaně, povětšinou mě v novém - testovacím - autě nechali policisté bez povšimnutí. Rád si ale všímám skladby aut, která zastavují.

Naposledy stálo u hlavního nádraží za barevnými kužely odstavených asi patnáct aut, střízlivým odhadem nemělo žádné z nich hodnotu vyšší než padesát tisíc. Jen namátkou: dvě-tři felicie, jeden obstarožní mercedes, "pouličním lišejem" ošuntělý Opel Omega a relativně zachovalé, ale stejně minimálně desetileté BMW řady 3.

V koloně, která kolem nich projížděla, se nás náhodou seřadilo pár nových teréňáků z nichž žádný nemohl stát pod milion. Napjatě jsem čekal, že mne policisté zastaví. Číhali ale na favorita o pár aut za mnou. Řidiči nových aut jsou totiž podle policejní logiky asi výhradně abstinenti...

František Dvořák, redaktor Auto.iDNES.cz

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.