Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonské ferrari Honda NSX se bude vyrábět v Americe

aktualizováno 
Legendární Honda NSX, kterou proslavil Ayrton Senna, se po deseti letech od ukončení produkce dočkává nástupce. Japonská značka oznámila, že sériová výroba hybridního stroje bude probíhat v Americe.

Sériová výroba Hondy NSX v Marysvillu ve státě Ohio | foto: Honda

Honda na to postavila v Marysvillu ve státě Ohio úplně novou továrnu pojmenovanou PMC. Start výroby NSX je naplánovaný na konec dubna. Vhledem k tomu, že automobilka oznámila, že první vozy by měly být dodány evropským zákazníkům na podzim 2016, se dá předpokládat, že automobilka bude nejprve odbavovat objednávky ze severní Ameriky a Japonska.

„Výrobní závod PMC bude jediné místo na světě, kde se bude vyrábět model Honda NSX,“ uvádí automobilka.

Fotogalerie

Supersport je u nové generace hliníkový, stejně jako kdysi. U novodobého NSX svěřili pohon hybridnímu pohonu. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec a s mazáním se suchou klikovou skříní spolupracuje se třemi elektromotoy. Podrobný technický popis nové Hondy NSX čtěte zde

Šestiválec je sestavován v motorárně v blízkém městě Anna nedaleko Marysvillu. Ruční montáž každého motoru trvá šest hodin, mimo jiné musí na každém utáhnout přesně daným momentem 547 šroubů.

Prostorový rám s převahou hliníku je ze 100 % vyroben robotickým MIG svařováním, což je poprvé, kdy je tato technologie použita v automobilovém průmyslu. Osm svařovacích robotů vytváří na prostorovém rámu 860 svarů MIG (svařování kovů v ochranné atmosféře inertního plynu). Design karoserie auta snů, jehož předchůdce se chlubil přezdívkou „japonské ferrari“, navrhla žena. čtěte zde.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.