Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak šetřit peněženku i ovzduší? Jezdit na vodu

aktualizováno 
Günther Kramb, 76letý majitel zastoupení BMW v německém městě Simmering, přestavěl dvě auta tak, aby spalovala směs nafty a vody. Upravený dieselový motor vypouští mnohem méně škodlivin než klasický vznětový agregát.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

O pokusech Günthera Kramba napsal německý magazín Auto Bild. Redaktorům představil dva upravené vozy – BMW 530d a Volkswagen Lupo 1.2 TDI.

Kramb tvrdí, že optimálního spalování lze dosáhnout pouze s pomocí vody. "Dřevo v kamnech také hoří nejlépe, když není úplně vysušené,“ řekl Auto Bildu.

Před vstřiknutím paliva do motoru přidává speciální zařízení do směsi s naftou až 20 procent vody. Tím se vypouštění škodlivých pevných části snižuje až o 71 procent.

Vynálezce tak zpochybňuje přínos drahých filtrů, které se do aut na naftu v poslední době dostávají. Díky jeho zařízení tyto škodliviny skoro nevznikají a nemusí se draze filtrovat.

Nejen to. Klesá i množství vypouštěných oxidů dusíku, snižuje se spotřeba paliva a díky tomu také oxid uhličitý – až o tři procenta.

Tyto údaje si přitom Günther Kramb nemohl vymyslet. Naměřilo je vývojové centrum BMW ve Steyru a zkušebna TÜV.

Pokusy smíchat vodu s naftou nejsou vůbec nové. Ale promíchat správně obě látky se nikomu dosud dobře nepodařilo. Navíc se vědělo, že přínos směsi je hlavně při velkém zatížení motoru. Startování motoru a volnoběh probíhá lépe na čistou naftu.

Günther Kramb oba problémy vyřešil tím, že vodu s naftou míchá až v autě. Sestrojil elektronickou jednotku, která řídí poměr směsi podle aktuální potřeby. Obě kapaliny procházejí emulzním zařízením, kde čelí enormní, takzvané střihové síle.

Redaktoři Auto Bildu se svezli autem Günthera Kramba a necítili žádnou změnu oproti klasickému autu na naftu. Německý vynálezce se svým přestavěným BMW 530d od loňského léta najel asi 20 tisíc kilometrů. Podle jeho tvrzení bez sebemenší závady.

Autoři:


Témata: TÜV, BMW, Steyr, Volkswagen


Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.