Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak uprchnout superlambu? Stíhačkou

aktualizováno  9:42
Dvacítka vyvolených, která si pořídila Lamborghini Reventón, zase tolik rovnocenných soupeřů nenajde. A troufá si i do na pohled prohraných soubojů. Závod se stíhačkou ukázal, že ten milion eur za superlambo zase tak úplně vyhozené peníze nejsou.

Lamborghini Reventón v. Panavia Tornado | foto: Lamborghini

Výsledek závodu se ale dá prezentovat i s pomocí otřepaného vtipu: Reventón dojel na krásném druhém místě, kdežto stíhačka byla předposlední.

Tak jednoznačné to však nebylo. Pozemská stíhačka vedla skoro celý tříkilometrový závod, její vzdušná kolegyně zvrátila vítězství na svou stranu až v posledních metrech.

Reventón byl ovšem ve výrazné nevýhodě. Jeho tachometr končí číslem 340, kdežto stíhačka Tornado umí upalovat až 2 340 km/h.

Superlambo využívalo svých 650 koní na letišti Ghedi poblíž Brescie, aby se na stovku rozjelo za 3,4 sekundy, jak to má psáno v papírech.

Panavia PA200 Tornado je stíhačka, kterou má ve výzbroji italská armáda, designéři Lamborghini se naopak při návrhu reventónů inspirovali jejím americkým konkurentem Lockheed-Boeing F-22 Raptor.

Že chce reventón patřit ke stíhačkám, naznačuje kromě designu speciálním odstínem laku a řešením pracoviště  pilota.

Stojí za to porovnat také některá čísla obou soupeřů. U sportovních aut se občas namísto zvyšování výkonu vyplatí snižovat hmotnost. Reventón váží 1 665 kg a poráží stíhačku o několik tříd, přesněji o 26 335 kilo (tornado váží 28 000 kg).

A ještě jeden údaj: do obou se vejdou dva lidé, akorát v tornadu nemůžete hladit po kolínku spolujezdkyni, sedí totiž za vámi.

Prozatím existuje pouze jediný postavený exemplář s pořadovým číslem nula, který poputuje do muzea Lamborghini.

Lamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia Tornado



Lamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia TornadoLamborghini Reventón v. Panavia Tornado




Souboj reventónu s tornadem nebyl rozhodně prvním měřením sil auta s letadlem. Nizozemský Spyker F1 vyzval před časem na souboj F-16 Fighting Falcon a to NEJ auto Bugatti Veyron poměřilo síly s Eurofighterem.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.