Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vidí superb v zahraničí?

  19:30aktualizováno  19:30
Vesměs slova chvály a příbuznost k vozům VW zdůrazňují ve svých článcích redaktoři zahraničních motoristických periodik při hodnocení mladoboleslavské novinky. Neopomínají však připomenout ani historii a cíle škodovky. Co konkrétně časopisy o superbu napsaly, se dovíte v našem článku.

"Škoda naprosto odůvodněně využila své šance a postavila s pomocí Volkwagenu vůz vycházející z passatu, čímž má možnost jednoduše se svést i na jeho spanilé cestě," píše anglický AutoExpress. A superb může být i úspěšný. Vždyť zákazník získá auto kategorie BMW 5 za cenu mondea, tedy zhruba za 15 000 Ł, odhadují redaktoři časopisu. Tento passat Plus od Škody může útočit prý i na pozice připravovaného phaetonu.

Pochvalně se týdeník vyjadřuje i o interiéru vozu: "luxusní dřevěné doplňky a kůže vytvářejí prostředí, které je pro mnohé těžko se Škodou spojitelné. Majitelům Mercedesů by se možná protočily panenky." Díky velkému rozchodu nabízí superb i neobvykle místa především na zadních sedadlech.

Škoda s Volkswagenem v zádech se zdá být dle AutoExpressu nezastavitelná. Speciálně s šestiválcovým motorem může prý směle konkurovat Audi A6, Opelu Omega či BMW řady pět. S komfortem a vzhledem těžko odlišitelným od wolfsbugského stylu se může zdát VW dokonce zastíněn. Šéfové Volkswagenu, kteří pomohli vytvořit superb, musí být nyní ostražití, aby značka VW neztratila kvůli škodovce pozice.

Problémem pro luxusní limuzínu z Mladé Boleslavi by neměla být ani dříve špatná reputace značky. "Ta má nyní větší kredibilitu, než mnozí asijští výrobci," konstatují redaktoři AutoExpressu s tím, že očekávají pro Superb na Západě podobný úspěch jako má Fabia.

Renomovaný britský časopis WhatCar také zdůrazňuje příjemnou cenu za kvalitní vůz, ale kritizuje jízdní vlastnosti: kvůli komfortu pro cestující není pocit řidiče z jízdy nejlepší, řízení není zrovna přesné. Navíc slabší motory mají s těžkým vozem spoustu práce." Superb se ale dle redaktorů vyznačuje přesným řazením, přehlednou přístrojovou deskou, dobrým výhledem z vozu, který zdědil po passatu. Nepříjmně naopak překvapila vysoká aerodynamická hlučnost již při ostrovních rychlostních limitech.

WhatCar přidělil superbu tři hvězdičky z pěti, zatímco koncernový kolega passat získal v dřívějším testu čtyři.

"Luxusní passat za cenu bory získá zákazník, který se rozhodne pro mladoboleslavskou novinku," píše německý Autobild. V souvislosti se Superbem připomíná i cestu Wilfrieda Bockelmanna v Mladé Boleslavi. Jeho první služební škodovkou byla felicia, rok nato dokonce combi s posilovačem. "Ten mi kdekdo v Praze záviděl. Nyní ale máme fabii, octavii a superb," zajiskří se dle Autobildu Bockelmannovi oči.

Autobild překládá do němčiny slovo superb jako vynikající či skvostný. Časopis si dále všímá zajímavých detailů na novém automobilu. Redaktorovi Dietheru Rodatzovi se především líbila sklopná výplň předního sedadla, do které si může cestující na zadním sedadle vložit nohy a při dlouhé cestě si je tak příjemně natáhnout. Ocenění se dostalo i deštníku ve výplni zadních dveří a osvětlení prostoru u předních dveří světlem, které je integrováno ve venkovním zpětném zrcátku.

Slova obdivu přichází také z Polska. Motoristický časopis AutoSwiat závidí Čechům průmyslovou tradici a skvěle fungujícího národního výrobce automobilů, i když úspěch je prý z velké části německého původu. I varšavští redaktoři zasazují superb do třídy nad Volkswagen Passat. Zároveň poukazují na urážlivost mladoboleslavských při srovnávání vozu s passatem či octavií.

Titulek SuperSkoda nese článek motoristického internetového magazínu Interia. Polští redaktoři připomínají bohatou historii firmy. V článku vyčítají nové škodovce přílišný konzervatismus, ale naopak chválí rozchod kol, jeden z největších v segmentu D.

Svým "proněmeckým" designem superb mnohé provokuje. Vytýkají mu přílišnou příslušnost ke koncernovému stylu.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.