Jak vidí superb v zahraničí?

  • 28
Vesměs slova chvály a příbuznost k vozům VW zdůrazňují ve svých článcích redaktoři zahraničních motoristických periodik při hodnocení mladoboleslavské novinky. Neopomínají však připomenout ani historii a cíle škodovky. Co konkrétně časopisy o superbu napsaly, se dovíte v našem článku.

"Škoda naprosto odůvodněně využila své šance a postavila s pomocí Volkwagenu vůz vycházející z passatu, čímž má možnost jednoduše se svést i na jeho spanilé cestě," píše anglický AutoExpress. A superb může být i úspěšný. Vždyť zákazník získá auto kategorie BMW 5 za cenu mondea, tedy zhruba za 15 000 Ł, odhadují redaktoři časopisu. Tento passat Plus od Škody může útočit prý i na pozice připravovaného phaetonu.

Pochvalně se týdeník vyjadřuje i o interiéru vozu: "luxusní dřevěné doplňky a kůže vytvářejí prostředí, které je pro mnohé těžko se Škodou spojitelné. Majitelům Mercedesů by se možná protočily panenky." Díky velkému rozchodu nabízí superb i neobvykle místa především na zadních sedadlech.

Škoda s Volkswagenem v zádech se zdá být dle AutoExpressu nezastavitelná. Speciálně s šestiválcovým motorem může prý směle konkurovat Audi A6, Opelu Omega či BMW řady pět. S komfortem a vzhledem těžko odlišitelným od wolfsbugského stylu se může zdát VW dokonce zastíněn. Šéfové Volkswagenu, kteří pomohli vytvořit superb, musí být nyní ostražití, aby značka VW neztratila kvůli škodovce pozice.

Problémem pro luxusní limuzínu z Mladé Boleslavi by neměla být ani dříve špatná reputace značky. "Ta má nyní větší kredibilitu, než mnozí asijští výrobci," konstatují redaktoři AutoExpressu s tím, že očekávají pro Superb na Západě podobný úspěch jako má Fabia.

Renomovaný britský časopis WhatCar také zdůrazňuje příjemnou cenu za kvalitní vůz, ale kritizuje jízdní vlastnosti: kvůli komfortu pro cestující není pocit řidiče z jízdy nejlepší, řízení není zrovna přesné. Navíc slabší motory mají s těžkým vozem spoustu práce." Superb se ale dle redaktorů vyznačuje přesným řazením, přehlednou přístrojovou deskou, dobrým výhledem z vozu, který zdědil po passatu. Nepříjmně naopak překvapila vysoká aerodynamická hlučnost již při ostrovních rychlostních limitech.

WhatCar přidělil superbu tři hvězdičky z pěti, zatímco koncernový kolega passat získal v dřívějším testu čtyři.

"Luxusní passat za cenu bory získá zákazník, který se rozhodne pro mladoboleslavskou novinku," píše německý Autobild. V souvislosti se Superbem připomíná i cestu Wilfrieda Bockelmanna v Mladé Boleslavi. Jeho první služební škodovkou byla felicia, rok nato dokonce combi s posilovačem. "Ten mi kdekdo v Praze záviděl. Nyní ale máme fabii, octavii a superb," zajiskří se dle Autobildu Bockelmannovi oči.

Autobild překládá do němčiny slovo superb jako vynikající či skvostný. Časopis si dále všímá zajímavých detailů na novém automobilu. Redaktorovi Dietheru Rodatzovi se především líbila sklopná výplň předního sedadla, do které si může cestující na zadním sedadle vložit nohy a při dlouhé cestě si je tak příjemně natáhnout. Ocenění se dostalo i deštníku ve výplni zadních dveří a osvětlení prostoru u předních dveří světlem, které je integrováno ve venkovním zpětném zrcátku.

Slova obdivu přichází také z Polska. Motoristický časopis AutoSwiat závidí Čechům průmyslovou tradici a skvěle fungujícího národního výrobce automobilů, i když úspěch je prý z velké části německého původu. I varšavští redaktoři zasazují superb do třídy nad Volkswagen Passat. Zároveň poukazují na urážlivost mladoboleslavských při srovnávání vozu s passatem či octavií.

Titulek SuperSkoda nese článek motoristického internetového magazínu Interia. Polští redaktoři připomínají bohatou historii firmy. V článku vyčítají nové škodovce přílišný konzervatismus, ale naopak chválí rozchod kol, jeden z největších v segmentu D.

Svým "proněmeckým" designem superb mnohé provokuje. Vytýkají mu přílišnou příslušnost ke koncernovému stylu.