Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vrátit řidičák, který už nechci

  16:52aktualizováno  16:52
Máte starý řidičský průkaz a víte, že už nikdy neusednete za volant? Pak byste svůj doklad měli do konce letošního roku vrátit.

Starý řidičský průkaz | foto: iDNES.cz

Vrátit řidičák lze dvěma způsoby. Ten první spočívá v tom, že se na úřad vypravíte osobně.

S sebou kromě řidičského dokladu musíte mít ještě občanský průkaz.

"Majitel dokladu vyplní žádost, odevzdá ho a tím to pro něj končí. Kdyby chtěl znovu řídit, musel by znovu absolvovat zkoušky,“ říká Věra Porubová z městského úřadu v Novém Jičíně.

Druhým způsobem je poslání řidičáku poštou na úřad, kde jste jako řidič evidován. To na první pohled může být snazší varianta, skrývá však jeden háček.

Žádost, v níž oficiálně oznámíte, že se vzdáváte řidičského oprávnění a průkaz vracíte, podle zákona musí obsahovat ještě notářsky ověřený podpis žadatele. Za ten se obvykle platí třicet až čtyřicet korun.

Pro úředníky je to totiž jediná záruka, že řidičský průkaz definitivně nevrací někdo jiný než jeho majitel. Když půjde o člověka, pro kterého je třeba ze zdravotních důvodů problém se na úřad dostat, bude stačit, když nám žádost s řidičákem pošle i bez ověření podpisu.

My ho tady stejně budeme mít založený, dokud bude dotyčný žít,“ uvedl jeden z oslovených úředníků odboru dopravy, který nechtěl uvést své jméno.

Chcete vědět více?

Máte řidičský průkaz vydaný před rokem 1994? Pak si ho rychle vyměňte. Od ledna vám bude k ničemu. Kde vám vymění starý řidičák za nový? Poradíme vám, jak se vyhnout nepříjemnostem. Najdete ve středeční MF DNES.
Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.