Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vydělat při prodeji auta? Umýt ho

aktualizováno 
Odborné vyčištění vozů využívají živnostníci, firmy i jednotlivci. Přijde je na tisíc až dva a půl tisíce korun. Vyplatí se i při prodeji auta. Za vycíděný motor i interiér dostanete víc.

Když auto před prodejem umyjete, můžete dost vydělat | foto: iDNES.cz

Plnotučná hořčice v kufru auta špatně těsnila, miminko poněkolikáté za den poblinká sedačku, pes skočí do auta poté, co se vyválel u popelnic v zbytcích uzené makrely. Děti několikrát posvačí a všude se válí tisíce drobečků.

Ať už motorista využívá auto jako rodinný vůz, nebo pro podnikání, ví, jak se na potazích velmi rychle objevují neurčité skvrny. Specializované firmy vyčistí sedačky, palubky, koberec i celý interiér auta.

"Ze zákona máme povinnost čistit taxíky jednou za tři měsíce, ale realita je taková, že auta vozíme jednou za dva měsíce. A minimálně každý víkend nám aspoň jeden taxík zaneřádí zákazník natolik, že bez odborného vyčištění nemůže na ulici,“ říká majitel Taxi Simona v Pardubicích Roman Svoboda.

Suché čištění je levnější, mokré zbaví i zápachu
Firmy nabízejí čištění vozů suchou a mokrou cestou. Ta první obnáší kompletní vyluxování vozu a vyčištění plastových částí interiérů. Za tuto službu motoristé zaplatí sedm set a více stovek korun.

Při mokrém čištění se firma vrhne s čisticími prostředky na čalouněné sedačky, kufr nebo koberečky, a tím zbaví vnitřek vozu i zápachu. Cena se v každém případě odvíjí podle znečištění a velikosti vozu. Výslednou částku také ovlivní, jak drahý a kvalitní typ kosmetiky pro auta firmy používají. 

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
 JAK NA FLEKY V AUTĚ

Majitelé vozů by měli počítat přibližně se sumou tisíc až dva a půl tisíce korun. "Za sedan si počítáme patnáct set korun, vyčistit kombi je o dvacet procent dražší a padesát procent navíc zaplatí zákazník za velký vůz, který má například více sedaček," říká pracovník čerpací stanice Shell v Pardubicích.

"Pořádně vytepovat auto, ošetřit a vyčistit plasty, strop auta trvá šest a více hodin," říká Jaroslav Vrťátko z firmy Viktor čištič v Pardubicích. Další peníze navíc může stát, pokud si majitel přeje vyčistit motor, ošetřit a naleštit karoserii, omýt kola a disky kol.

Velmi často si kompletní vyčištění vozu objednají motoristé, kteří chtějí auto prodat. Naleštěný vůz pak obvykle prodají za vyšší cenu.

Při prodeji čistého vozu může majitel vydělat i několik tisíc
"Kromě karoserie, čalounění a plastů v interiéru jsem si nechal vyčistit i motor, že se lesknul jako nový. A pak jsem za auto dostal o 15 tisíc víc," libuje si Libor Blažek z Pardubic.

Auto vyčistí firmy obvykle do druhého dne. Doba objednání je o něco delší, trvá týden až dva.

"Sezona čištění aut je spíše na jaře a v létě, ale protože je teplá zima, tak máme skoro stejný počet zakázek, jako když je teplo," říká živnostník Miroslav Boubín z Opatovic nad Labem.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.