Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak zpívá Aventador: nové lamborghini se představuje zatím bez kol a volantu

aktualizováno 
Poslední murciélago vyrobilo lamborghini začátkem listopadu. Velký supesrport dostane nástupce v modelu Aventador LP700-4, to už je jisté. Jeho představení je naplánované na autosalon do Ženevy; Lamborghini ale už nechalo nahlédnout do jeho útrob. Divočit v nich bude nový sedmisetkoňový dvanáctiválec. Poslechněte si ho ve videu.

Obvykle se automobilky nejdřív chlubí autem a informace o technice dávkují následně. Lamborghini to udělalo opačně, nejdřív ukázalo to nejdůležitější: nový 6,5litrový dvanáctiválec s převodovkou.

Hliníkový atmosférický motor s kódovým označením L539 má 700 koní, kterých dosahuje při 8 250 otáčkách (písty při nich běhají rychlostí 21 m/s). Úplně nový vidlicový dvanáctiválec (60stupňové rozevření, vrtání x zdvih: 95 x 76,4 mm), který nemá nic společného s tím z murciélaga, se pyšní kroutícím momentem 690 newtonmetrů při 5 500 otáčkách.

Motor s rozměry 848 x 784 s 656 mm a hmotností 235 kilo bude uložený podélně uprostřed a má spolupracovat s novou robotizovanou sekvenční sedmistupňovou převodovkou Lamborghini ISR, která bude přenášet výkon na obě nápravy.

Nová převodovka pro Lamborghini Aventador

Není to dnes oblíbená dvouspojková převodovka, ale umí fungovat podobně. Řazení obstarávají nezávislá táhla, která dokáže převodový stupeň odpojovat a druhý zároveň připojit. Spojka má tři režimy, v tom nejrychlejším zařadí za 0,05 sekundy. Hlavní výhodou oproti "dvouspojkám" je nízká hmotnost. ISR váží 79 kilo, řazení je také rychlejší a prý ještě plynulejší.

Na přední nápravu může putovat 0 až 60 procent síly, nastavení systému pohonu všech kol je ale hlavně takové, aby měl řidič pocit, že řídí čistokrevnou "zadokolku".

Nový býk

Původně se spekulovalo, že nový model ze Sant’Agata Bolognese ponese jméno Jota. Nakonec ale šéf značky Stephen Winkelmann na prezentaci pro významné klienty značky prozradil, že dostane jméno Aventador, které si značka nechala zaregistrovat letos v srpnu. To opět pochází z toreadorského slovníku, termín označuje slavný druh bojových býků. Na vlastní oči uvidíme nový model pravděpodobně až na autosalonu v Ženevě v březnu 2011, zatím se říká, že by měl držet stylistickou linii menšího gallarda, chybět nebudou odkazy na superlambo Reventón.

Nové lamborghini bude vyrobené z uhlíkových vláken, s nímž má italská značka vlastněná Volkswagenem velké zkušenosti. Celý monokok má mít pouhých 230 kilo, tuhost rámu má být ale oproti murciélagu o 70 procent vyšší.

Předběžné hodnoty výkonů nového supersportu: 350kilometrová maximálka, zrychlení z nuly na stovku za 2,9 sekundy.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.