Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaké bude a proč přijde BMW X3 ?

  11:02aktualizováno  11:02
Již koncem roku 2000 vedení BMW avizovalo příchod menšího SUV postaveného na základě řady 3. Nyní se ukázalo, že chystané rozšíření palety o model X3 bylo rozhodnutí správným směrem. Úspěch lehce terénního X5 je opravdu grandiózní a lze tedy předpokládat, že menší a hlavně levnější X3 si své zákazníky také najde. Zkouška vyšla, rodina X se rozroste.

Robustních BMW X5 se sice neprodávají statisíce, ale přesto se na zisku mnichovské společnosti podílí nezanedbatelným dílem. Obzvlášť velkou radost mohou mít šéfové firmy z letošního prvního pololetí, kdy se oproti loňskému s 35,5 tisícem prodaných vozů podařilo prodat 49 338 modelů X5. Jednoduchá matematika tedy říká, že jde o meziroční 38procentní nárůst - vůbec největší z celé palety aut s modrobílým znakem.

Proto má X3 pozici jistou. Již dříve bylo oznámeno, že jeho výroba začne koncem roku 2003 v rakouském Grazu, přičemž odpovědnost za konečnou montáž převezme společnost Magna Stayer a zhruba 2 500 vyhrazených pracovníků. Vývoj, prodej (počínaje rokem 2004) i servis chystané novinky bude však plně v rukou Mnichovanů.

Lze předpokládat, že novinka zdědí po modelech X5 především kvalitní jízdní vlastnosti na asfaltu. Terénní prostupnost bude sice menší, než například u Toyoty RAV 4 či u Jeepu Cherokee, přesto ale lze tyto vozy vedle VW Touareg za konkurenty BMW X3 označit.

O motorech nebo vzhledu můžeme zatím jen spekulovat, dle dostupných (možná ne zcela věrohodných) fotografií je ale zřejmá příbuznost ke stylu šéfdesignéra Chrise Banglea, který se podílel na vzniku nedávno představeného Z4, studie CS1 i někým kritizovaného designu BMW řady 7.

Rodina X ale s SUV na bázi trojkové řady možná neskončí. Spekuluje se i o modelu X7, který by se mohl představit na přelomu let 2004/2005. Při zamyšlení nad jeho vzhledem je ale nutná velká dávka představivosti. Terénní vůz nemalých rozměrů vycházející z řady 7 by přesto zejména na trhu USA zaujmout mohl.

I takto by mohlo nové X3 vypadat. Z dostupných fotografií, které zveřejnily některá média, jsme pro vás vybrali tu nejreálnější. Nakonec nás ale BMW může ještě překvapit.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.