Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti se Škodou Fabia?

aktualizováno 
Miloslav Zikmund, lékař -
kardiolog z Plzně: "Stokoňovou Škodu Fabia 1.4 (74 kilowattů - pozn. red.) v maximální výbavě jsem měl jako jeden z prvních v Plzni a do současnosti jsem s ní najel zhruba devět a půl tisíce kilometrů. Jako dřívější vlastník Škody Felicia ji hodnotím jednoznačně - je super. Má fantastické jízdní vlastnosti, solidní výkon a venku s fabií jezdím za šest a půl litru na sto kilometrů. Snad jen ve městě by mohla být střídmější a se spotřebou klesnout pod dosavadních asi devět litrů na sto kilometrů. Jinak jsem na autě nenašel chybu."
Jan Hrnčiřík, pracovník marketingu z Kralup nad Vltavou: "Původně jsme ve firemním vozovém parku měli felicie, které vystřídalo sedm fabií s motorem 1.9 SDI. Všechny mají na kontě kolem patnácti tisíc kilometrů a všechny dosud jezdí bez závad. Jízdní vlastnosti a podvozek jsou výborné, motor by mohl být silnější. Ale prakticky vzato - od verze SDI jsme víc ani nečekali. U služebních aut se cení hlavně spotřeba a ta je u Škody Fabia 1.9 SDI opravdu nízká. Palubní deska je strohá a novou tvář škodovky poněkud kazí."

Radek Krčma, technický náměstek šéfa firmy ze Zlína: "Jezdíval jsem s podnikovým Volkswagenem Vento 1.9 TDI, takže přestup do firemní fabie 1.4 s padesátikilowattovým (68 koní - pozn. red.) motorem, která je o třídu níž, byl tvrdý. Do současnosti jsem s fabií najezdil čtrnáct tisíc kilometrů a zatím neměla poruchu. Je to dobré auto, ale motor je na ně slabý. Fabie jede, jako by byla přidušená, a když šlápnu na plyn, dostává se jen pomalu do otáček. V koloně vozidel se tak nedá bezpečně předjíždět. Jízdní vlastnosti i podvozek jsou skvělé. Auto je i při vysoké rychlosti na dálnici tiché, takže lze v klidu poslouchat hudbu nebo diskutovat s kolegou. Kufr je pro převážení objemnějších zavazadel nepoužitelný. Motor je dobře přístupný k výměně oleje nebo klínového řemenu. Velká plastová plocha před spolujezdcem mohla být využita k odkládacím plochám."

František Šimek, majitel jedné z největších autoškol v Plzni: "Se Škodou Fabia jsem ve výuce budoucích řidičů spokojen, rádi s ní jezdí i žáci. Zvlášť pro ženy je ohromnou výhodou posilovač řízení a celkově perfektní jízdní vlastnosti automobilu. Právě ženy fabii upřednostňují před octavií, neboť ji mnohem lépe zvládají."

Josef Oborák, podnikatel ze Štípy: "Míval jsem Hyundai Lantra 1.8, ale už bych si takové auto nekoupil. Bylo hodně poruchové a má špatný servis. Třeba na tlumiče jsem čekal dva měsíce. U nové škodovky naopak oceňuji hustou servisní síť, a to i na Slovensku, kam jezdím za rodinou. Vlastním Škodu Fabia 1.4 o výkonu 74 kilowattů (101 koní - pozn. red.) a hodnotím ji jako rychlé a živé auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Po deseti tisících kilometrech s fabií konstatuji, že sice má menší výkon než lantra, ale nižší je i spotřeba: jezdím v průměru za 6,6 litru na sto kilometrů. Malý zavazadlový prostor mi obvykle nevadí, když jedu sám, ovšem při cestách s rodinou to je horší."

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.