Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti se Škodou Fabia?

Miloslav Zikmund, lékař -
kardiolog z Plzně: "Stokoňovou Škodu Fabia 1.4 (74 kilowattů - pozn. red.) v maximální výbavě jsem měl jako jeden z prvních v Plzni a do současnosti jsem s ní najel zhruba devět a půl tisíce kilometrů. Jako dřívější vlastník Škody Felicia ji hodnotím jednoznačně - je super. Má fantastické jízdní vlastnosti, solidní výkon a venku s fabií jezdím za šest a půl litru na sto kilometrů. Snad jen ve městě by mohla být střídmější a se spotřebou klesnout pod dosavadních asi devět litrů na sto kilometrů. Jinak jsem na autě nenašel chybu."
Jan Hrnčiřík, pracovník marketingu z Kralup nad Vltavou: "Původně jsme ve firemním vozovém parku měli felicie, které vystřídalo sedm fabií s motorem 1.9 SDI. Všechny mají na kontě kolem patnácti tisíc kilometrů a všechny dosud jezdí bez závad. Jízdní vlastnosti a podvozek jsou výborné, motor by mohl být silnější. Ale prakticky vzato - od verze SDI jsme víc ani nečekali. U služebních aut se cení hlavně spotřeba a ta je u Škody Fabia 1.9 SDI opravdu nízká. Palubní deska je strohá a novou tvář škodovky poněkud kazí."

Radek Krčma, technický náměstek šéfa firmy ze Zlína: "Jezdíval jsem s podnikovým Volkswagenem Vento 1.9 TDI, takže přestup do firemní fabie 1.4 s padesátikilowattovým (68 koní - pozn. red.) motorem, která je o třídu níž, byl tvrdý. Do současnosti jsem s fabií najezdil čtrnáct tisíc kilometrů a zatím neměla poruchu. Je to dobré auto, ale motor je na ně slabý. Fabie jede, jako by byla přidušená, a když šlápnu na plyn, dostává se jen pomalu do otáček. V koloně vozidel se tak nedá bezpečně předjíždět. Jízdní vlastnosti i podvozek jsou skvělé. Auto je i při vysoké rychlosti na dálnici tiché, takže lze v klidu poslouchat hudbu nebo diskutovat s kolegou. Kufr je pro převážení objemnějších zavazadel nepoužitelný. Motor je dobře přístupný k výměně oleje nebo klínového řemenu. Velká plastová plocha před spolujezdcem mohla být využita k odkládacím plochám."

František Šimek, majitel jedné z největších autoškol v Plzni: "Se Škodou Fabia jsem ve výuce budoucích řidičů spokojen, rádi s ní jezdí i žáci. Zvlášť pro ženy je ohromnou výhodou posilovač řízení a celkově perfektní jízdní vlastnosti automobilu. Právě ženy fabii upřednostňují před octavií, neboť ji mnohem lépe zvládají."

Josef Oborák, podnikatel ze Štípy: "Míval jsem Hyundai Lantra 1.8, ale už bych si takové auto nekoupil. Bylo hodně poruchové a má špatný servis. Třeba na tlumiče jsem čekal dva měsíce. U nové škodovky naopak oceňuji hustou servisní síť, a to i na Slovensku, kam jezdím za rodinou. Vlastním Škodu Fabia 1.4 o výkonu 74 kilowattů (101 koní - pozn. red.) a hodnotím ji jako rychlé a živé auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Po deseti tisících kilometrech s fabií konstatuji, že sice má menší výkon než lantra, ale nižší je i spotřeba: jezdím v průměru za 6,6 litru na sto kilometrů. Malý zavazadlový prostor mi obvykle nevadí, když jedu sám, ovšem při cestách s rodinou to je horší."