Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jakou cenu má Škoda Superb

  16:53aktualizováno  16:53
Napadlo vás někdy, kolik může stát automobilku vyrobení vašeho auta? Určitě to bude částka o dost nižší, než kolik za něj zaplatíte. Tuzemské Škodě ukradli přímo z fabriky nově vyrobený superb. Do policejního protokolu automobilka uvedla výši škody 350 tisíc. Teď se vykrucuje a tvrdí, že to byl omyl.

Škoda Superb pro rok 2007 | foto: Škoda

Nejlevnější Škoda Superb, která teď svou kariéru v modelové řadě tuzemské automobilky končí, aby vyklidila místo pro novou generaci (VÍCE ZDE), stojí 619 900 korun.

Vlasta Lepková, vrchní inspektorka policie v Rychnově nad Kněžnou, dnes potvrdila, že automobilka nahlásila škodu 350 tisíc korun.

"Jde samozřejmě o cenu výrobní, nikoli tržní, která bude podstatně vyšší," řekl pro Rychnovský deník Richard Chaloupka, velitel služby kriminální policie z Rychnova nad Kněžnou.

Tiskový mluvčí Škody Jaroslav Černý ovšem tvrdí, že původní částka byla uvedena špatně.

Kolik stojí auto
"Je jasné, že výrobní cena auta se od koncové, kterou platí zákazník, musí lišit. Je třeba připočítat náklady za výzkum, vývoj, marketing, reklamu, ale také je třeba zaplatit zaměstnance, daně a další náklady," říká automobilový novinář Petr Buček.

Na reklamu automobilky vynakládají velké peníze. Škodu stálo v roce 2006 jedno prodané auto na reklamě podle odhadů 6148 korun. Odhaduje se, že celkově utratila mladoboleslavská automobilka předloni v Česku za reklamu téměř 400 milionů. ČTĚTE VÍCE

"Je třeba také uspokojit majitele automobilky. Škoda Auto svému vlastníkovi, německému koncernu VW, vydělala za prvních devět měsíců loňského roku 11,5 miliardy korun po zdanění," říká Buček.

Zákazníkům za tu dobu dodala 462,4 tisíce vozů. Což odpovídá necelým 25 tisícům zisku na jedno auto.

"Když kdysi Škodovka představovala stávajícího superba, který je technicky velmi blízký Volkswagenu Passat předchozí generace, říkala, že autu dala vlastně jen klobouk," uzavírá Petr Buček.

Čím víc kusů jednotlivého modelu automobilka vyrobí, tím dříve se vrátí náklady na vývoj a rychleji vydělává.

Velký zisk automobilkám generují modely, které už jsou "zaplaceny", ale stále bodují na trhu. Takovým příkladem může být stará Octavia Tour, která se stále skvěle prodává a mladoboleslaváci stále odsouvají ukončení její výroby.

Stejný model volí u svých modelů, které už dostaly nástupce, například Renault (clio), Citroën (Xsara Picasso) nebo Peugeot (206). V jižní Americe takto přežívá ve výrobě bestseller osmdesátých let Fiat Uno, v jižní Africe zase stále ještě pořídíte první generaci VW Golf (nyní už můžete koupit v Česku pátou generaci).

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.