Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

James Bond to po 11 letech opět zkusí na motorce

aktualizováno 
Další – už dvaadvacátá – bondovka Quantum of Solace (Množství útěchy), která má přijít do kin na podzim, bude po delší době opět obsahovat motocyklovou honičku.

Daniel Craig coby James Bond | foto: Bontonfilm

James Bond s přehledem dobývá nejkrásnější ženy zeměkoule a prohání se v nejžádoucnějších vozech, ale pokud jde o motorky, moc vybíravý není. V posledním pokračování příběhů o šarmantním a neporazitelném britském agentovi totiž nesedlá ani Ducati Desmosedici nebo Bimotu DB7, ale trialový motocykl Montesa v lehkém převleku á la sedmdesátá léta. Mimochodem, je to ten samý stroj, na kterém se nedávno proháněl jeho špionský konkurent Matt Damon ve vydařeném thrilleru Bourneovo ultimátum.

Montesa 4RT

První, před měsícem oficiálně uvolněný dvouminutový trailer obsahuje mezi jinými scénami také krátký střih Jamese Bonda skákajícího z doků na jedoucí loď. V tomto typicky obdivuhodném výkonu mu sekunduje Montesa 4RT, trialová dvěstěpadesátka španělského specialisty na tyto stroje (který je ovšem již několik let vlastněn  Hondou).

Filmaři, věrni hollywoodskému stylu, nadabovali vrčivý zvuk čtyřtaktu pro zvýšení efektu dvoutaktními tóny. Zápletka filmu se odehrává částečně v Rakousku, Itálii a Jižní Americe. Jihoamerické scény byly natáčeny v Panamě, kde se pravděpodobně skákání na loď odehrálo.

Motocykly se objevily doposud v osmi bondovkách:

1965 - Thunderball (bondovka č.4): všudypřítomná zlosynka Fiona Volpe (Luciana Paluzzi) na BSA A65 Lightning s přídavnými raketomety v kapotáži se honí se Seanem Connerym (Aston Martin DB5). Scéna se natáčela na okruhu v Silverstone, který byl pro tyto účely pomalován červeným značením a doplněn dopravním ostrůvkem pro zvýšení iluze.

BSA A65 Lightning

1971 – Diamanty jsou věčné (bondovka č. 7): Bond  a pár dalších týpků se prohání na futuristické tříkolce postavené na základě Hondy ATC90.

1977 – Agent, který mne miloval (bondovka č. 10): Bond v podání Rogera Moora se účastní honičky v Lotusu Esprit, zatímco bezejmenný zlosyn řídí Kawasaki Z900 s raketovým pohonem a sajdkárem naloženým výbušninami. Se sedmi minutami je to jedna z nejdelších bondovských honiček vůbec, která končí letem motorky z útesu...

Kawasaki Z900

1981 – Jen pro tvé oči (bondovka č. 12): Bond uniká po lyžařském svahu kolem bobové dráhy (natáčeno v Cortině d´Ampezzo) pronásledován Erichem Krieglerem (John Wyman) a ještě jedním zlým týpkem na Yamahách XT500 vybavených samopaly.

1983 – Chobotnička (bondovka č. 13): Bond (R. Moore) jede rychle zneškodnit atomovou bombu  - k tomu se nachomýtne německý policista na BMW R80.

1983 – Nikdy neříkej nikdy (obvykle se nepočítá do série, ale byla by to bondovka č. 14): Comeback Seana Conneryho do role Bonda. Při honičce Spectre agentky Fatimy Blush (Barbera Carrera) využije upravenou (úpravce je samozřejmě Q) a raketami vyzbrojenou Yamahu XJ650 Turbo.

Yamaha XJ650 Turbo

1995 – Golden Eye (bondovka č. 17): V úvodní scéně pronásledují Bonda (Pierce Brosnan) dva ruští vojáci na khaki Cagivách W16, Bond se posléze jedné zmocní a skočí s ní ze skály, aby se dostal do letadla bez pilota…

1997 – Zítřek nikdy neumírá (bondovka č. 18): Bond spoutaný želízky s Wai Lin (Michelle Yeoh) uniká na BMW R1200C před lumpy v Range Roveru a přeskakuje vznášející se vrtulník. Ten nakonec zničí prádelní šňůrou – prostě klasická bondovská pohoda. Při natáčení bylo použito osm BMW cruiserů a příhoda z natáčení praví, že konstruktéři BMW tvrdili, že s tímto strojem není možné provést wheelie (jízda po zadním kole). Kaskadér Jean-Pierre Goy je přesvědčil, že se mýlí…

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Ángel Nieto závodil v Brně naposledy v roce 1971, kdy vyhrál třídu do 125 ccm.
Závodní legenda Ángel Nieto je v kómatu, srazilo ho auto

Třináctinásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Ángel Nieto je po nehodě na čtyřkolce v umělém spánku v nemocnici. Sedmdesátiletý legendární jezdec...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.