Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonské Infiniti si bude brát součástky ze skladu Mercedesu

  14:09aktualizováno  14:09
Propojení koncernů Renault-Nissan a Daimler-Benz se zintenzivňuje. Automobilky Infiniti a Mercedes oznámily, že japonská značka představí v roce 2014 kompaktní model na základě mercedesu třídy B.

Infiniti Etherea | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Daimler a Renault začínají spolupracovat stále na více frontách. Automobilky spolu vyvíjí platformu pro malá městská auta, kterou bude sdílet například Smart s Renaultem Twingo. Infiniti bude zase od Mercedesu kupovat od roku 2013 benzinové i naftové čtyř a šestiválcové motory pro svůj model G.

Nově pak Infiniti připravuje kompaktní model, který se konkurenci v podobě jedničkového BMW nebo Audi A3 postaví zhruba v roce 2014. Automobilka oznámila, že tento vůz bude stát na technických základech nového Mercedesu B. Prémiová značka automobilky Nissan prozatím hledá místo, kde by se měl nový model vyrábět. Téměř s jistotou to bude mimo domovské Japonsko.

Design malého infiniti by měl mít základ v konceptu Etherea, který automobilka představila letos na jaře v Ženevě. Nový vůz by měl podle plánů automobilky tvořit asi 40 procent prodejů značky.

Projekt malého infiniti je tedy dalším rozšířením spolupráce dvou koncernů. Kromě zmíněné platformy pro malá auta a čtyř a šestiválce pro Infiniti má například Renault dodávat tří a čtyřválcové maloobjemové motory pro smart a mercedes třídy A. Automobilky budou také společně využívat elektromotory Renault a baterie Daimler – ty se opět budou montovat hlavně do smartu a twinga. Firmy ale připravují i malou (elektrickou) dodávku, založenou na architektuře renaultu.





Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.