Japonské supermodelky pro příští sezony: Acura NSX a Lexus LF-LC

Japonské automobilky Honda a Toyota se pochlubily koncepty sportovních aut pro příští roky. Honda prezentovala koncept NSX pod svojí prémiovou značkou Acura, Toyota u konceptu LF-LC použila dceřinnou značku Lexus.
Lexus LF-LC

Lexus LF-LC | foto: Toyota

Na letošním autosalonu v Detroitu vstala z popela legendární Honda NSX. Japonský supersport, který značka vyráběla od roku 1990 do roku 2005, byl prvním japonským autem, které mohlo směle konkurovat prestižním sporťákům jako je ferarri nebo porsche. Přestože první generace byla docela úspěšná – vydržela v katalogu automobilky dlouhých 15 let s jediným faceliftem – nástupce po roce 2005 nedorazil.

Acura NSX

Honda sice představila několik konceptů (HSC a HSV), které na původní NSX navazovaly, ale žádný se do výroby nedostal. S novou Acurou NSX to vypadá nadějněji. Už proto, že jí automobilka věnovala původní a dodnes kultovní označení NSX. A že si pro premiéru Honda vybrala prestižní značku Acura je zcela logické. Na americkém trhu se NSX prodávala právě pod značkou Acura. Je ale velmi pravděpodobné, že případný sériový model bude v Evropě prodáván jako Honda NSX. Acura totiž v Evropě nepůsobí.

Koncept navíc vypadá velmi reálně, rozhodně si ho v této podobě dokážeme představit i jako sériový produkt. Design je střídmý, ale na původní model navazuje jen zlehka. Zůstala velmi nízká stavba, výška auta je jen 1,16 metru, dokonce o centimetr méně než u původního modelu. Podobnost lze spatřit i v ploché široké kapotě, naopak splývající záď kabiny je novinkou, původní NSX působila spíše tříprostorovým dojmem.

Ze současných modelů Hondy si nové kupé odnáší přední masku s šípovitým profilem. Ve stejném stylu pak vyvedli designéři Hondy i zadní partie auta. Kupé je poměrně kompaktní, na délku měří jen 4,3 metru, původní model byl téměř o deset centimetrů delší. Na šířku ale novinka narostla o osm centimetrů na 1,89 metru.

Acura NSX

Koncepce s motorem před zadní nápravou zůstala zachována. I nová Acura NSX si na tomto místě poveze šestiválcový motor, ale zatím bez bližších specifikací. Poháněna budou přes sedmistupňovou převodovku všechna čtyři kola s tím, že na přední nápravě budou dva elektromotory, které budou korigovat točivý moment na obou předních kolech samostatně.

Honda slibuje, že jízdní výkony auta budou špičkové, ale na druhou stranu s rozumnými provozními náklady. Acura, respektive Honda NSX se mají do prodeje dostat v roce 2015. Fanoušci japonského kultovního auta si tak budou muset ještě tři roky počkat. Zatím mohou honit Nissan GT-R, který to s proháněním porsche také myslí smrtelně vážně.

Krásný lexus

Konkurenční Lexus, patřící pod křídla Toyoty a na rozdíl od Acury působící i v Evropě, si do Detroitu připravil koncept kupé LF-LC. Luxusní 2 + 2místné kupé poněkud vybočuje z usedlého designu značky.

Lexus LF-LC

Příď je velmi agresivní s masivní maskou chladiče, která se prolamuje až do obřího spoileru . Na bocích předku pak zaujmou opravdu masivní nasávací otvory pro vzduch k brzdám.

Zbytek karoserie je oproti předku mnohem střídmější, ale o to elegantnější. Krásný je pohled na bok auta s vyváženým pontonem a elegantně se svažující střechou. Z boku působí sloupky karoserie téměř minimalisticky, střecha je navíc skoro celá prosklená. Povedenou karoserii doplňují vystouplé blatníky a zajímavě tvarovaná záď.

V každém případě stejně jako Honda NSX se i nový Lexus vůbec nemusí bát prémiové evropské konkurence. Po stránce designu se jim obě novinky zcela vyrovnají.

O technice kupé LF-LC toho ale zatím Lexus mnoho neprozradil. Mohla by vycházet z velkého sedanu LS600h, tedy s hybridním pohonem. Lexus zatím ani neuvedl, jestli hodlá koncept uvést do života v podobě produkčního modelu. Podle zákulisních informací je to ale již jasné a kupé by se do prodeje mohlo dostat během jednoho až dvou let.

Prozatím si můžeme prohlížet velmi povedený interiér, kterému dominují prvotřídní materiály a dotyková tlačítka. Celkově ale vypadá kokpit střídmě a rozhodně si jej lze představit i v sériovém autě.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...