Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonské supermodelky pro příští sezony: Acura NSX a Lexus LF-LC

aktualizováno 
Japonské automobilky Honda a Toyota se pochlubily koncepty sportovních aut pro příští roky. Honda prezentovala koncept NSX pod svojí prémiovou značkou Acura, Toyota u konceptu LF-LC použila dceřinnou značku Lexus.

Lexus LF-LC | foto: Toyota

Na letošním autosalonu v Detroitu vstala z popela legendární Honda NSX. Japonský supersport, který značka vyráběla od roku 1990 do roku 2005, byl prvním japonským autem, které mohlo směle konkurovat prestižním sporťákům jako je ferarri nebo porsche. Přestože první generace byla docela úspěšná – vydržela v katalogu automobilky dlouhých 15 let s jediným faceliftem – nástupce po roce 2005 nedorazil.

Acura NSX

Honda sice představila několik konceptů (HSC a HSV), které na původní NSX navazovaly, ale žádný se do výroby nedostal. S novou Acurou NSX to vypadá nadějněji. Už proto, že jí automobilka věnovala původní a dodnes kultovní označení NSX. A že si pro premiéru Honda vybrala prestižní značku Acura je zcela logické. Na americkém trhu se NSX prodávala právě pod značkou Acura. Je ale velmi pravděpodobné, že případný sériový model bude v Evropě prodáván jako Honda NSX. Acura totiž v Evropě nepůsobí.

Koncept navíc vypadá velmi reálně, rozhodně si ho v této podobě dokážeme představit i jako sériový produkt. Design je střídmý, ale na původní model navazuje jen zlehka. Zůstala velmi nízká stavba, výška auta je jen 1,16 metru, dokonce o centimetr méně než u původního modelu. Podobnost lze spatřit i v ploché široké kapotě, naopak splývající záď kabiny je novinkou, původní NSX působila spíše tříprostorovým dojmem.

Ze současných modelů Hondy si nové kupé odnáší přední masku s šípovitým profilem. Ve stejném stylu pak vyvedli designéři Hondy i zadní partie auta. Kupé je poměrně kompaktní, na délku měří jen 4,3 metru, původní model byl téměř o deset centimetrů delší. Na šířku ale novinka narostla o osm centimetrů na 1,89 metru.

Acura NSX

Koncepce s motorem před zadní nápravou zůstala zachována. I nová Acura NSX si na tomto místě poveze šestiválcový motor, ale zatím bez bližších specifikací. Poháněna budou přes sedmistupňovou převodovku všechna čtyři kola s tím, že na přední nápravě budou dva elektromotory, které budou korigovat točivý moment na obou předních kolech samostatně.

Honda slibuje, že jízdní výkony auta budou špičkové, ale na druhou stranu s rozumnými provozními náklady. Acura, respektive Honda NSX se mají do prodeje dostat v roce 2015. Fanoušci japonského kultovního auta si tak budou muset ještě tři roky počkat. Zatím mohou honit Nissan GT-R, který to s proháněním porsche také myslí smrtelně vážně.

Krásný lexus

Konkurenční Lexus, patřící pod křídla Toyoty a na rozdíl od Acury působící i v Evropě, si do Detroitu připravil koncept kupé LF-LC. Luxusní 2 + 2místné kupé poněkud vybočuje z usedlého designu značky.

Lexus LF-LC

Příď je velmi agresivní s masivní maskou chladiče, která se prolamuje až do obřího spoileru . Na bocích předku pak zaujmou opravdu masivní nasávací otvory pro vzduch k brzdám.

Fotogalerie

Zbytek karoserie je oproti předku mnohem střídmější, ale o to elegantnější. Krásný je pohled na bok auta s vyváženým pontonem a elegantně se svažující střechou. Z boku působí sloupky karoserie téměř minimalisticky, střecha je navíc skoro celá prosklená. Povedenou karoserii doplňují vystouplé blatníky a zajímavě tvarovaná záď.

V každém případě stejně jako Honda NSX se i nový Lexus vůbec nemusí bát prémiové evropské konkurence. Po stránce designu se jim obě novinky zcela vyrovnají.

O technice kupé LF-LC toho ale zatím Lexus mnoho neprozradil. Mohla by vycházet z velkého sedanu LS600h, tedy s hybridním pohonem. Lexus zatím ani neuvedl, jestli hodlá koncept uvést do života v podobě produkčního modelu. Podle zákulisních informací je to ale již jasné a kupé by se do prodeje mohlo dostat během jednoho až dvou let.

Prozatím si můžeme prohlížet velmi povedený interiér, kterému dominují prvotřídní materiály a dotyková tlačítka. Celkově ale vypadá kokpit střídmě a rozhodně si jej lze představit i v sériovém autě.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.