Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonské tunerské legendy se vrací, nově i s elektromotorem

aktualizováno 
Mezi tunery patří dlouhodobě mezi nejpopulárnější japonské sporťáky Honda CRX a Toyota Celica. Bohužel, už dlouho se nevyrábí a zdroje ojetin vhodných pro úpravu nebezpečně vysychají. Naštěstí Honda i Toyota plánují návrat legend, i když pod jinými jmény.

Honda CR-Z | foto: Honda

Málokterá auta jsou u tunerů - profesionálních i hobby úpravců - tak populární, jako Honda CRX a Toyota Celica. Potkat na silnici neupravenou celicu nebo CRXko je skoro nemožné. Nebudeme teď hodnotit konkrétní úpravy, které jsou v některých případech nejen rychlé a zběsilé, ale i šílené. V každém případě obě auta splňují základní parametry správných sporťáků. Dobře vypadají a v některých variantách i dobře jezdí.

Jenže Honda svůj model CRX přestala vyrábět v poslední generaci v roce 1997 včetně verze VTi s legendární atmosférickou 1,6 se 160koňovým motorem. A klasickou hranatou generaci již v roce 1991. Původní CRXka jsou tak dnes už solidními důchodci. Celica sedmé generace se přestala vyrábět před třemi lety, velmi populární pátá generace s výklopnými světlomety byla vyráběna na začátku devadesátých let minulého století.

Toyota FT-86 Concept

Honda místo modelu CRX produkovala od roku 1999 atraktivní roadster S2000, který sice patří mezi nejlepší sportovní vozy posledních let, ale jeho linie se pro tunerské kreace moc nehodí, navíc je to otevřený vůz. I Honda S2000 ale má svá léta sečtená a její produkce je u konce. Celica pak nástupce nedostala a v současné nabídce Toyoty žádný ryzí sporťák nenajdeme.

Toyota FT-86

Nástupce celicy pojmenovala Toyota FT-86 a zatím se jedná jen o koncept, i když podle všech indicií velmi blízko sériové produkci, která by měla být zahájena za rok. Překvapením jsou kompaktní rozměry sporťáku, který má na délku jen 4,16 metru. V Toyotě se pravděpodobně rozhodli trefit dvě mouchy jednou ranou a novinka tak zacelí vedle celicy i mezeru po dalším kultovním sporťáku, modelu MR2.

Toyota koncept FT-86 vybavila plochým čtyřválcovým boxerem. To dává tušit, že na vývoji spolupracovala se Subaru. To se podepsalo i na podvozku, který ale překvapivě má jen zadní poháněnou nápravu. Subaru přitom dělá jen čtyřkolky a naopak poslední generace celicy byly předokolky. Ale na druhou stranu, sporťák s poháněnou zadní nápravou je dobré a atraktivní řešení. Spolu s lehkou konstrukcí by to mohlo být opravdu ostré auto a milovníci driftů se již teď jistě těší.

Hybridní honda chce být zábavná

Honda CR-Z

Konkurenční Honda připravila model CR-Z. Ten je blíže sériové produkce než sporťák od Toyoty, ale výrobce je na informace minimálně stejně skoupý. Honda CR-Z by se měla začít prodávat na japonském trhu již v první polovině příštího roku. Design jasně odkazuje na původní hranaté CRX, což se fanouškům jistě bude líbit. Agresivní malé kupátko se v konceptu představilo se zářivě modře svítícími světly a pořádně velkými koly.

Co už fanoušky CRX potěší méně, je ekologická nota, na kterou CR-Z hraje. Bude to totiž hybrid s kombinací spalovacího a elektromotoru. Benzín bude spalovat 1,5 litrový motor, o detailech elektrického agregátu zatím výrobce mlčí. Sportovní ambice prozrazuje alespoň manuální šestistupňová převodovka, místo CVT automatu u hybridního insightu, který se prodává i u nás. Přes - na sportovní vůz velmi neortodoxní koncepci - slibuje výrobce výbornou dynamiku a řidičské zážitky.

Autoři:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.