Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jarní mytí má auto zbavit soli

  15:06aktualizováno  15:06
- Zimní nečistoty a agresivní sůl dostane z auta jen silný proud vody. Více než kdy jindy se proto na jaře vyplatí vytáhnout z peněženky stokorunu a zajet do myčky. "Voda z běžné hadice má tlak zhruba dvě atmosféry, když se na konec přiloží prst, zvýší se na sedm. To je však pořád málo pro to, aby se proud dostal do všech zákoutí a smyl veškerou špínu," tvrdí Radomír Stárek, jenž se v Plzni zabývá prodejem mycích zařízení.

Hlavně podlaze, prahům a podběhům vozu hrozí po jízdě na solených silnicích koroze. "Nejlepší je proto zajet do myčky, která špínu spláchne pod tlakem sto dvaceti atmosfér," doplňuje Stárek.

"Nejlepší je začít jarní lázeň auta předmytím s tlakovým agregátem. Jednak stříká teplou vodu a jednak lze proud nařídit tam, kde je špíny nejvíc," říká Otakar Kraml z pražské firmy, která obchoduje s mycími boxy.

Po pečlivém vystříkání spodních částí má auto zamířit do kartáčkové myčky. Stárek i Kraml se shodují, že na prvním jarním mytí by majitel vozu neměl šetřit. "Nejdražší program stojí v průměru od 100 do 130 korun," doplňuje Kraml.

Kompletní mycí program zopakuje předmytí, které podle názoru Radomíra Stárka v nejlepších myčkách nahradí ruční tlakový agregát. "Ještě než se do práce pustí kartáče, postříká myčka auto aktivní pěnou, která díky svému chemickému složení naruší dosud nesmytou špínu.

Potom přichází na řadu šampon a kartáče," vysvětluje Kraml. Oba odborníci na strojové mytí aut radí všímat si stavu myčky. "Odhaduji, že deset až patnáct procent myček má opotřebované kartáče. Pozná se to podle málo roztřepených konečků," sděluje Kraml.

"Důležitou roli hraje při mytí i vosk. "Jednak chrání lak před poškozením a navíc takto ošetřená karoserie lépe při sušení oschne." Mytí ručními kartáči nebo smetáky se prý po čase na laku projeví. "Při takovém mytí je tlak na kartáč nerovnoměrný a často přehnaně silný, což způsobí škrábance na laku," varuje Radomír Stárek.

Při zimní očistě se v automatické myčce vyplatí zvolit důkladnější a dražší program.

Autor:


Témata: lázně


Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

BMW X5 4.8 i 2008 · 4X4, Automat
BMW X5 4.8 i 2008 · 4X4, Automat

r.v. 2008, naj. 144 807 km, benzín
400 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.