Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaro velí přezout pneumatiky

aktualizováno 
Je tu jaro, čas přezouvání automobilu ze zimního obutí do letního.
Je tu jaro, čas přezouvání automobilu ze zimního obutí do letního. Odborníci se shodují, že vhodný čas k tomuto kroku je v době, kdy průměrné denní teploty vystoupí nad pět stupňů Celsia. Zimní pneumatiky jsou konstruovány pro využití přibližně do dvanáctistupňových teplot, při větším teple se jejich poměrně měkký dezén rychleji opotřebuje. Jiří Hradil, který se patnáct let podílel na vývoji pneumatik ve firmě Barum Continental v Otrokovicích a nyní se věnuje pneumatikovému marketingu, konstatuje, že čas vhodný k náhradě zimních plášťů letními je od těchto dnů zhruba do poloviny příštího měsíce i v horách. Je-li dezén zimních pneumatik nižší než čtyři milimetry, nemá cenu schovávat je pro příští zimu, neboť pro tvrdé podmínky už nestačí. Lze je na autě nechat a dojet jako letní. Demontovaná kola se zimními pneumatikami zaslouží důkladnou očistu s usušením, v dezénu by neměly zůstat kamínky či jiné nečistoty. S případným poškozením je dobré jet hned na konci zimní sezony do pneuservisu, aby obutí bylo dobře připravené na příští zimu. Kola se ukládají nahuštěná na předepsaný tlak a do zimy mohou ležet na sobě. Kdo nemá pro zimní kola samostatné disky a pneumatiky nákladně přezouvá, měl by uložit očištěné pláště tak, aby stály na dezénu, a nejpozději po dvou měsících s nimi pootočit. Uloženým pneumatikám nejvíc svědčí temno se stálou teplotou. Kola s letními pneumatikami se montují na stejnou stranu vozidla, kde byly před zimou, s tím, že pláště s vyšším dezénem mají být na přední nápravě. Dříve obvyklé střídání pneumatik křížením a se zařazováním rezervy v posledních letech odborníci odmítají.
Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.