Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jaroslav Svěcený: Moje auto musí pěkně znít

  12:38aktualizováno  12:38
Jako houslista přiznává, že má rád nejen libozvučné hudební nástroje, ale i dobře znějící vozidla.
Vnímá hudebník s vytříbeným sluchem auta i podle zvuku?

To víte, že ano. Já si dokonce to svoje vybíral tak trochu i podle toho, jak mi při jízdě lahodně znělo. Proto bych třeba nemohl mít diesel, i když mě znalci přesvědčují, jaký v poslední době udělaly tyto motory pokrok. Věřím, ale nemohu.

Takže, co jste zvolil?

Jezdím spokojeně s Mazdou 626. Tedy přesněji řečeno, už pomalu dojíždím, vždyť má najeto přes sto šedesát sedm tisíc kilometrů. Už pokukuji po nové.

A to?

Zdá se, že zůstanu asi věrný značce. Mně se osvědčila. I když jsem zpočátku patřil mezi ty, co Japoncům moc nevěřili. Nová Mazda 6 se mi líbí, už jsem ji vyzkoušel, s dvoulitrem pro mě asi bude ideální. Chci auto živé, ale s rozumnou spotřebou.

Zní vám libě?

To také (smích), ale hlavně je to i auto skladné. Potřebuji takové, do kterého se toho plno vejde a přitom skýtá na těch mých cestách dost komfortu. Já třeba dělám projekt Slavné pražské housle, kdy během večera vystřídám až osm nástrojů. A ty samozřejmě cestují se mnou.

To by chtělo už kombíka...

Jenomže já na kombíky moc nejsem, takže vždy volím pětidveřový hatchback s velkým kufrem. Vozím třeba i kolegu s kytarou, také cello, cembalo, prostě spoustu nástrojů. Proto musím mít dodávku, ale neměla by tak vypadat.

Vozíte tedy velmi choulostivé náklady. Jak je při svých cestách vlastně zajišťujete?

Nijak speciálně. Hlavní je kvalitní pouzdro a dobré auto.

Takže žádné úhony ještě nedoznaly?

Tedy v mém případě ne. Jen když na to přijde řeč, vzpomenu si na jednoho svého kolegu, který si při couvání do garáže přejel housle i s futrálem.

Jaroslav Svěcený

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.