Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Fichtl je legenda, která vychovala generace motorkářů

aktualizováno 
Jawa 50 typ 20 měla nespočet přezdívek. Řidičský potěr se na ní na polňačce za vsí zasvěcoval do tajů motorismu. A pak se donekonečna opravovalo, vylepšovalo, ladilo. Dnes motorkářů a nadšenců do vůně benzinu a čištění svíček a karburátorů ubývá. Vášeň pro motorismus vytlačily z hlav puberťáků počítače.

Jawa 50 typ 20 Pionýr

Motor: ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení: vzduchem
Vrtání: Ø 38 mm
Zdvih: 44 mm
Zdvihový objem: 49,8 cm 3
Kompresní poměr: 9,2 : 1
Největší výkon: 3,5 k (2,6 kW)/6500 ot/min.
Rozvod: pístem
Mazání: směs 30 : 1
Karburátor: Jikov 2917 PSb
Zapalování: setrvačníkový magnet PAL
Světelný výkon zapalování: 20 W (od roku 1975 30W)
Zapalovací cívka: 8 V
Zapalovací svíčka: PAL 14–8R
Předstih zážehu: 1,6 – 1,9
Vzdálenost kontaktů přerušovače: 0,4 mm
Rozvor: 1165 mm
Celková šířka: 600 mm
Maximální výška: 930 mm
Celková délka: 1780 mm
Světlost: 120 mm
Hmotnost: 65 kg (bez paliva)
Užitečná hmotnost: 160 kg
Největší rychlost: 60 km/h
Největší stoupavost: 25 %
Průměrná spotřeba paliva: 3,3l/100 km

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autoři:
Témata: Jawa


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.