Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parádní retro: Nová jawa v předpremiéře na iDNES.cz

Exkluzivně   15:34aktualizováno  15:34
V Lošánkách kousek od Kolína vznikla díky partě nadšenců nová jawa. Žluté retro stojí na základech modelu 125 Travel z nabídky týnecké továrny. Kdo po ní zatouží, stihne ještě letošní start motosezony.

I motorky nejprve vznikají v prototypech. Tohoto žlutého retrokrasavce postavila parta z Matesmotoservisu z použité Jawy 125 Travel. Ve čtvrtek 7. března ho představí na motovýstavě v pražských Holešovicích. Bude to vlastně světová premiéra. Na iDNES.cz můžete Jawu 125 Trail vidět exkluzivně s předstihem.

Ručně stavěná 125 Trail se řadí vedle replik klasických Jaw Californian (250 a 350), které se svolením týnecké fabriky vyrábí Martin Pavlus.

Martin je nadšenec do klasických jaw. Ve své nové dílně s dalšími dvěma nadšenci dělá práci snů. "Hraje" si s tím, co ho baví. Motorky rozebírají, renovují a zase skládají. A klasické jawy (panelky, konopnice, kývačky... ) rozebírali desítky let všichni začínající motorkáři v Česku.

Jawa 125 Trail

Dnes, když už mají svoje odježděno, zatouží mnohdy po klasice, motorce svého mládí. A tak jsou staré jawy zase docela v kurzu. Díky Martinu Pavlusovi mohou mít třeba úplně nového klasického kalifa

Pro novou motosezonu připravili novou specialitu. Na klasický rám, který Jawa využila už v nesčetně podobách, přidali nádrž původem z čezety 477, sem tam něco ubrali a je z toho parádní retro.

Navenek vypadá jako enduro ze sedmdesátých let. Dojem podtrhuje kromě nádrže ještě uzoučký vrchem vedený výfuk a hlavně do "sedmdesátek" pasující maska a blatníky (obojí plastové). Technika je to však moderní: 125 Trail má elektrický startér a vepředu velkou kotoučovou brzdu.

Jawa 125 Trail
Jawa 125 Trail

Na dovádění na poli to nebude, mladým dravcům bude připadat, že "to moc nejede", to kvůli čtyřtaktnímu jednoválci 125 ccm (13 koní výkonu). Podle Pavluse je to motorka hlavně pro začínající motorkáře nebo ty starší, kteří mají rádi jawy. Na sobotní odpolední pohodové výlety na klasické motorce značky, která na české silnice patří, to bude paráda.

Fotogalerie

"Vidlici a brzdy jsme zachovali," vypočítává Pavlus. "V zadní části jsme upravili rám." S jednoválcem vyráběným v Číně spolupracuje pětirychlostní převodovka. Maximálka by měla být jako u travelu 95 km/h.

Martin Pavlus slibuje měsíční dodací lhůtu. A k tomu si může každý naporoučet extra barvu, typ výfuku a řídítek a další speciality. "Dá se postavit ze starší ježděné motorky. Ale klidně i z nové," popisuje. Nová originální Jawa 125 Travel stojí necelých 38 tisíc korun, specialita z dílny z Lošánek stojí necelých padesát tisíc.

Prvního zákazníka už Martin Pavlus má. Po žlutém prototypu tedy vznikne první kousek, který bude stříbrný.





Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.