Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jawa vrátí legendární 350 a chystá nový velký motor

aktualizováno 
V posledních letech byla produkce týnecké továrny spíše rozporuplná, značka přicházela s motocykly plnými kompromisů. Začíná se ale blýskat na lepší časy, nebo to tak alespoň vypadá, po desítkách let tu bude nový motor vlastní konstrukce a dočkat bychom se měli i návratu legendární "třiapůle".

Zajímavá studie retro motorky s motorem Minarelli 660 | foto: Jawa

V týneckém areálu Jawy je ruch, pracuje se nejen na vývoji motocyklů, ale i na restrukturalizaci celé továrny. Bourají se nevyužité chátrající budovy, probíhá rozsáhlá rekonstrukce hlavní výrobní haly a nákup nové technologie.

Příznivci Jawy mají naději na obrození značky. Jako se to podařilo jiným legendám jako Norton či Indian.

Jawu 125 už v nabídce neuvidíme, konkurence v tomto segmentu je obrovská.

Jawu 125 už v nabídce neuvidíme, konkurence v tomto segmentu je obrovská.

Jawa 50 je stabilní součástí nabídky.

Jawa 50 je stabilní součástí nabídky.


Výrobní program v příštím roce opustí kategorie motorek s objemem 125 ccm a týnecká fabrika se soustředí především na stálici v podobě Jawy 350 (model 660) a nově také litrový motocykl. 

Exkluzivní litr

Už několik let se v Jawě pracuje na motocyklu s motorem vlastní konstrukce. Výkonný ředitel firma František Hruška pro iDNES.cz říká, že bude to první motor od dob legendárního "Péráka", jehož agregát se po dlouhá léta jen modifikoval a zdokonaloval. 

Křišťálová lupa

O pohon nové exkluzivní motorky, která by měla konkurovat skvostům jako Ducati Diavel, se bude starat řadový dvouválec o objemu okolo 1 000 ccm. To samo o sobě slibuje hodně zajímavou techniku. Ještě zajímavější ale je, že bychom se motorky měli reálně dočkat už během příštího roku, což zní až neuvěřitelně. 

O popularitě Jawy 350 není třeba pochybovat, asi každý motorkář na ní někdy jel a dodnes s nostalgií vzpomíná. Dvoutaktní motorka je sice i nadále ve výrobním programu, ale kvůli emisním limitům ji nelze registrovat v EU, a je tak určena pouze pro trhy ve Střední Americe a východní trhy. 

Současná podoba Jawy 350 určené především pro export mimo EU.

Současná podoba Jawy 350 určené především pro export mimo EU.


V továrně v současnosti pracují na přepracování motoru pro splnění normy EURO 3. V plánu je i retro edice v podobě modelu 634. Na tomto motocyklu se na cestu kolem světa vydal cestovatel Pavel Suchý.

První stroje by měly být v prodeji už na podzim a jejich cena by neměla přesáhnout částku 60 000 korun. A to už je zajímavé nejen pro nostalgiky.

Autoři:


Témata: Retro, Jawa


Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Peugeot Metropolis 400
Peugeot Metropolis 400

r.v. 2013, naj. 0 km
199 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.