Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

  16:34aktualizováno  16:34
Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na veřejnosti se představí již na začátku března na jarních motocyklových výstavách v Praze a zaujme i lákavou cenou, která se u Jawy 350 dostala pod sto tisíc korun.

Oba nové modely si vzaly za vzor hranaté tvary a chromy z populárního modelu Jawa 350 typ 634 ze sedmdesátých let. To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Fotogalerie

Dnes představené novinky se inspirovaly hlavně tvarem nádrže a bočních plastů, nezaměnitelně jawácký je ale také třeba přední blatník. Naopak design musel kvůli čtyřtaktním motorům opustit doutníkový tvar výfuků, místo nich se retro stroje inspirovaly u výfuků Jawy OHC.

Jawa 350 OHC

Nová Jawa 350 konstrukčně vychází z čínského modelu Shineray 400 s jednoválcem o zdvihovém objemu 397,2. Jawa si u čínského výrobce navrhla povedený design, který opravdu pěkně odráží typické znaky z historie českých strojů. Jinak ale jde o moderní stroj splňující normu Euro 4, platnou od letošního roku. Stejně tak je motocykl vybavený systémem ABS, který je v EU od letoška povinný pro všechny motocykly nad 120 ccm.

Jawa 350 OHC
Jawa 350 OHC

JAWA 350 OHC v číslech

  • motor: čtyřdobý jednoválec SOHC, 397,2 ccm
  • maximální výkon: 20,4 kW/6500 ot. min
  • maximální kroutící moment: 30,6 Nm/5000 ot. min
  • převodovka: 5 rychlostí
  • rozvor: 1420 mm
  • výška sedla: 760 mm
  • objem nádrže: 12,5 l
  • pneumatiky: přední 100/90 - 19“, zadní 130/70 – 18“
  • odpružení přední: 150 mm
  • odpružení zadní: 80 mm
  • brzda přední: kotoučová 280 mm s ABS
  • brzda zadní: bubnová 160 mm
  • hmotnost bez náplní: 160 kg
  • maximální rychlost: 130 km/h
  • cena: 99 930 Kč

Zajímavostí je zadní bubnová brzda, která není napojená na ABS. Maximální výkon 27,7 koně o třetinu převyšuje poslední generace dvoutaktních třistapadesátek vyráběných v Týnci a umí motocykl rozjet na 130 km/h.

Naopak točivý moment 30,6 Nm je o maličko nižší než u dvoutaktů 350, to ovšem bohatě vyrovnává udávaná spotřeba, pohybující se lehce přes tři litry benzinu na 100 km. Suchá váha 160 kg slibuje docela lákavé svezení i pro začínající jezdce či subtilnější postavy, stejně jako poměrně nízko položené sedlo 76 cm nad zemí.

Motocykl bude možné si objednat se zadním nosičem, ale za příplatek můžete získat třeba i startovací páku a kromě elektrického startéru si mašinu našlápnout pěkně stylově po vzoru historických 350. Nejzajímavějším parametrem je asi prodejní cena, kterou se podařilo stlačit pod sto tisíc - cena za základní provedení je 99 930 Kč. V nabídce je model v černé nebo červené barvě.

JAWA 660 Vintage v číslech

  • motor: čtyřdobý jednoválec chlazený kapalinou, 660 ccm
  • maximální výkon: 36 kW/ 6000 ot. min
  • max. kroutící moment: 57,5 Nm/ 5500 ot. min
  • převodovka: 5 rychlostí
  • rozvor: 1500 mm
  • výška sedla: 825 mm
  • objem nádrže: 15 l
  • pneumatiky: přední 100(110)/90(80), zadní 140(150)/80(70)
  • odpružení přední: teleskopická vidlice 150 mm
  • odpružení zadní: centrální jednotka 170 mm
  • brzda přední: kotoučová 2 x 305 mm
  • brzda zadní: kotoučová 220 mm
  • hmotnost bez náplní: 198 kg
  • maximální rychlost: 160 km/h

Jawa 660 Vintage

Na tomto modelu už Jawa několik let pracovala a neoficiálně ukázala několik prototypů. Původně mělo jít o designového nástupce hranatého modelu Californian, nakonec ale i zde zvítězil vzor 634.

Konstrukce převzatá z loňského modelu JAWA 660 Sportard dostala název Vintage a zvednuté výfuky ve stylu dnešních Scramblerů. Oficiálně jde o novou verzi modelu 660, takže se může prodávat v rámci výjimky a nemusí ještě splňovat emisní normu Euro4.

Tento motocykl se stále vyrábí v týnecké Jawě. Do rámu vlastní konstrukce je osazený čtyřdobý jednoválec SOHC kupovaný od výrobce Minarelli s elektronickým vstřikováním. S výkonem 49 koní umí motocykl rozpohybovat až na 160 km/h.

Jawa 660 Vintage

Dva kotouče přední brzdy a dvoupístkové brzdiče slibují slušný účinek, chybí zde ovšem systém ABS. Jawa 660 Vintage se bude prodávat za 179 830 Kč v černé nebo červené barvě.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Další z rubriky

Skútr Čezeta
Skútr Čezeta jezdil i v USA. A doktor Potužník ho přirovnal k tanku

Československý skútr Čezeta byl ve své době velice oblíbený, ale také drahý. Velký zájem o něj byl v zahraničí, dokonce i ve Spojených státech. Dnes je...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Motorky Michala Kubánka letos poprvé změří síly s benzinovými.
Motorkářům jde o emoce, ne o ekologii, říká úspěšný výrobce elektromotorek

Původně chtěl Michal Kubánek koupit motorku pro svou tříletou dceru. Když na trhu žádný vhodný stroj nenašel, rozhodl se zkonstruovat vlastní. Po více než...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.