Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

aktualizováno 
Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném slavnými jawami minulosti se už přes dva roky prodává v západní Evropě pod jinou značkou.

Je to obvyklá praxe, čínské továrny jsou ochotné dodávat odběratelům stroje s požadovaným designem plastových dílů, na které si nalepí vlastní loga. Lehce se tak stane, že se konstrukčně stejný stroj pak nabízí pod různými značkami.

Motocykl Mash 400 s technickým základem značky Shineray nyní dorazil na trh i v provedení se sajdkárou a zajímavou cenou v přepočtu do 240 tisíc.

Nic nebrání tomu, aby se v podobném provedení objevila i nová Jawa 350 OHC a navázala na svoji historii se sajdkárami Velorex. Mash 400 Family Side poháněný čtyřdobým jednoválcem o zdvihovém objemu 397 cm³ nabízí nejvyšší výkon 27 koní a točivý moment 30 Nm.

To na dnešní poměry vypadá jako docela slabý stroj, když uvážíme zatížení sajdkárou a homologaci dokonce pro tři osoby.

Mash 400 Family Side
Mash 400 Family Side

Na druhou stranu, letité dvoutaktní Jawy 350 měly ještě o dost nižší výkon a sajdkáry Velorex s nimi jezdily docela běžně.

Čtyřtakt umí díky elektronickému vstřikování plnit homologaci Euro 4 a výrobce slibuje, že souprava motocyklu i se sajdou zvládne maximální rychlost 100 km/h.

Fotogalerie

Na krku řízení kvůli vyššímu zatížení přibyl ještě tlumič. Sajdkára je vybavena zamykatelnou schránkou a zadním kufrem zamykatelným na klíč. Celkové zpracování vypadá alespoň na prvních fotkách hodně luxusně.

Suchá hmotnost celé soupravy je 230 kg, z toho na lehkou plastovou sajdkáru připadá přibližně 65 kg.

Za cenu 8 990 eur (243 000 Kč) by mohlo jít o zajímavé obohacení trhu a pokud po tomto nápadu nesáhne také týnecká Jawa, dá se čekat, že se časem pod některou z česko-čínských značek objeví i na našem trhu.

Motocykl Jawa 350 patří v Česku k legendám:

Autoři:


Témata: design, Euro, Jawa, Velorex


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.