Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jawa chystá velké čtyřtakty, chce být výjimečná jako Harley

  12:45aktualizováno  12:45
Jawa Moto z Týnce nad Sázavou chystá dva velkoobjemové čtyřtaktní stroje. Vedle již ohlášeného litrového motocyklu, který by měl přijít v příštím roce, chystá za dva roky silniční cestovní enduro o objemu 1 200 ccm, píšou Hospodářské noviny.

Jawa 250 Four | foto: Supermoto

Pohonný agregát je řadový vodou chlazený dvouválec, který vyvinuli v Jawě. Dosud tradiční český výrobce čtyřtaktní motory nakupoval od jiných výrobců. Motocykl bude splňovat aktuální emisní normu Euro 3 a je připraven i pro budoucí Euro 4.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

Motocykl o objemu 1 000 ccm patří do kategorie takzvaných naháčů a jeho design obsahuje řadu retro prvků upozorňujících na slavné historické jawy, například slavnou „kývačku“.

Na ni odkazuje kryt převodovky i umístění dvou přístrojových ukazatelů na horním krytu motoru, kde obvykle bývá nádrž. Ta se však nachází nezvykle pod sedlem. To přináší snížení těžiště, a tedy lepší ovladatelnost. Zatímco litrový stroj je již hotový, enduro se nachází ve stádiu několika vyrobených prototypů, u kterých se ještě může mnoho věcí změnit.

Všechny součástky na nových strojích jsou kovové, což u stávající produkce nebylo zvykem a koresponduje to s budoucí orientací Jawy. „Chceme být výrobcem typu Harley-Davidson, tedy firmou, která neprodukuje motocykly v ohromujících sériích jako například japonské značky,“ řekl HN šéf společnosti František Hruška s tím, že cílem je vytvoření moderní firmy s roční produkcí kolem pěti tisíc strojů.

Jawa naopak utlumuje produkci nejmenších typů motocyklů v kubaturách 50, 125 a 250 kubických centimetrů, kde není schopná konkurovat asijským výrobcům. S tím souvisí také předpokládaná změna odbytišť. V současnosti představuje 90 procent výroby zastaralá dvoutaktní Jawa 350, která se vyváží na méně vyspělé trhy, zejména na Kubu.

Legendární jawa zpátky v původní podobě za 75 tisíc:

Autoři: ,


Témata: Retro, Jawa


Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.