Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je autodoplněk z tržiště bezpečný?

  9:35aktualizováno  9:35
Ve stánku na tržišti mají zelený pruh proti oslnění na automobilové přední sklo a je levnější než pruh z nabídky servisu. Mohou se zmíněné výrobky nějak lišit? (Václav Č., Dolní Dvořiště)
Na zasklené plochy vozidla lze podle platných předpisů připevňovat jen průhledné barevné fólie, které nemění ani nepohlcují barvy předmětů, návěstních světel a světelných signálů a jsou schváleny (homologovány) k použití v silničním provozu. Zkušenosti ukazují, že u výrobků nabízených na tržištích zmíněné schválení (ATEST 8 SD či evropské označení) zpravidla chybí. Proto je vhodné kupovat motoristické doplňky raději v servisech či kamenných obchodech.
Kdy musí starší řidiči chodit na pravidelné lékařské prohlídky? (Václav R., Vrchlabí)
Řidič je povinen podrobit se takové prohlídce nejdříve šest měsíců před dovršením 60, 65 a 68 let věku a nejpozději v den dovršení stanoveného věku. Po dosažení 68 let věku musí na prohlídku každé dva roky. Ukáže-li prohlídka, že řidič je zdravotně nezpůsobilý, oznámí to posuzující lékař okresnímu úřadu podle řidičova trvalého pobytu. Další řízení vozidla je nepřípustné. Posuzující lékař může s přihlédnutím ke zdravotnímu stavu určit řidiči kratší termín příští povinné prohlídky.
Pravidla silničního provozu stanoví, že při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně tři metry pro každý směr jízdy. Z toho lze odvodit, že na dvousměrné silnici široké šest metrů je stání zakázáno. Není mi tedy jasné, proč jsou v takových úsecích někdy ještě dopravní značky Zákaz stání. (Petr K., Náchod)
Značky ve zmíněných případech nic nemění na obecně platném zákazu stání. Řidičům jen názorně připomínají, že jde o úsek, pro který pravidla stanoví určitou zásadu, tedy zákaz stání, na který mnozí často zapomínají.
Musím použít ochrannou přilbu, byť jezdím na malém motocyklu velmi malou rychlostí? (Cyril A., Cheb)
Rozhodující je druh vozidla, a nikoliv rychlost, jakou vozidlo jede. Zmíněnou povinnost předepisuje zákon o provozu na pozemních komunikacích řidičům a spolujezdcům na motocyklu a mopedu. Výslovně požaduje, aby přilba nasazená na hlavě byla řádně připevněna.
Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.