Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je na elektroniku v autě spolehnutí? Spíše ne

aktualizováno 
Rostoucí množství elektroniky v autě přináší řidičům řadu problémů.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Rakouský autoklub ÖAMTC píše ve svém posledním vydání magazínu Auto touring o autech, kterým se zčista jasna za jízdy v dešti otevře centrální zamykání, o tempomatech, jež zrychlují při podjetí konstrukce, která hlídá mýtné kamionům, nebo o výstražných světlech zapínajících se při nízkých venkovních teplotách.

Rakouský autoklub proto vybral 500 aut svých členů a vyhodnotil jejich trable. "Postiženy jsou všechny značky, drahá i levná auta,“ říká Max Lang, šéftechnik ÖAMTC.
 
Zvláště často je při problémech aut na vině řídicí jednotka motoru. A řešení takových závad bývá složité. 40 procent poruch na elektronice se nepodařilo vyřešit ani během 30 pokusů. V průměru potřebovala každá závada pět servisních pokusů.
 
Dále se ukázalo, že čtvrtina ze zkoumaných aut měla za sebou více než šest návštěv v autoservisu. Problém tkví podle autoklubu v tom, že je nutné na palubách automobilů propojovat navzájem stále více řídicích jednotek.
 
Volkswagen Golf roku výroby 1992 měl tři takové řídicí jednotky, dnešní auta se neobejdou alespoň bez 26 jednotek.

"Důležitou roli hraje i skutečnost, jak často je ta která elektronická součástka používána,“ uvedl Max Lang. "Kdo si často seřizuje elektricky nastavitelné sedadlo, narazí na problém dříve než ten, kdo to nedělá.“
 
Podle autoklubu musí spolehlivost elektroniky výrobci automobilů vylepšit. V jiném případě se mohou důležité části bezpečnostního vybavení auta, jako je například elektronický stabilizační systém ESP bránící smyku, proměnit v nebezpečný bumerang.
 
Do servisů míří toyoty, chevrolety, mazdy i VW
Řada značek v posledních dnech oznámila, že do servisů povolává vozy kvůli možným závadám.

Toyota celosvětově zve majitele vozů této značky na bezplatnou opravu elektrických posilovačů řízení.
 
Závada se má projevovat lupáním v řízení, k nehodám vinou této poruchy podle japonské automobilky nedošlo. Výměna součástek se týká modelů Avensis, Prius a Corolla vyrobených v letech 2003 až 2005.
 
Celkově jde o asi milion toyot roztroušených po celém světě. VÍCE ZDE...
 
Chevrolet hlásí problémy s airbagem spolujezdce u malých matizů. Jedná se o automobily vyrobené mezi červnem 2004 a říjnem 2005. Podle automobilky servisy vyměňují celý modul spolujezdcova airbagu. U vadného airbagu hrozí, že se při jeho nafouknutí uvolní součástka generující plyn a poraní spolujezdce. 
 
Také majitelé vozů Mazda 5 a Mazda 6 s dvoulitrovými dieselovými motory, které továrny japonské značky vyrobily mezi říjnem a prosincem 2005, musí do servisu. Hrozí jim zastavení motoru během jízdy. Motor poté není možné znovu nastartovat.
 
Přes 360 tisíc aut svolává do opraven Volkswagen ve Spojených státech amerických. Modelům Jetta a New Beetle totiž přestávají svítit brzdová světla.
Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.