Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to podvod, který policii nezajímá

  11:07aktualizováno  11:07
Zákon by měl zakázat manipulaci s tachometry. Podobné jednání by mělo být považováno za trestný čin. Myslí si to Petr Mikšovský ze Sdružení na ochranu vlastníků automobilů. "Neustále se na nás obracejí lidé, kteří naletěli podvodníkům, a to, že mají mnohem opotřebovanější vůz, než si původně mysleli, zjistili až po kontrole v autorizovaném značkovém servisu," dodává.

REPORTÁŽ: Chcete lepší cenu? Uberte kilometry ...zde

Říkáte, že se na vás stále obracejí oklamaní lidé. Dá se odhadnout, kolik ojetých aut, která se objevují na trhu, mají upravený tachometr?
Odhaduji, že se to může týkat až 60 procent ojetých aut. Je to ale opravdu jen odhad, zcela určitě jde ale o tisíce aut ročně. A neustále to narůstá.

Dá se přetáčení tachometrů nějak zamezit?
V případech, kde se přetočením tachometru změní cena auta v neprospěch zákazníka o více než pět tisíc korun, jde o trestný čin podvodu a měla by to řešit policie. Ta ale postupuje laxně a takové věci ani nevyšetřuje. Pomohlo by, kdyby přetáčení tachometru bylo jasně označené za trestný čin. S příslušnými orgány státní správy jsme už o tom mluvili, zatím ale bez výsledku.

Kdo ten podvod spáchá? Vlastník auta, nebo i ten, kdo mu tachometr upravuje?
V první řadě je to majitel auta, pokud si tedy nechá tachometr přetočit s úmyslem, že tím zvýší cenu auta o víc než 5000 korun. Trestně odpovědný je ale i ten, kdo mu v tom pomáhá a ví, za jakým účelem se úprava dělá.

Je přetáčení tachometru problém pouze České republiky?
Je problémem spíše postkomunistických zemích. Ve vyspělých západních zemích se děje také, ale v mnohem menší míře. Zákazník zde má šanci získat o historii kupovaného ojetého auta více údajů. Třeba v Holandsku existují takzvané autopasy se záznamy servisních prohlídek a stavu najetých kilometrů. V Německu je to rovnou trestné. Podobná opatření by se měla rozhodně zavést i u nás.

"Kolik kilometrů chcete ubrat? Je to jenom na vás."

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.