Toyota Auris | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je tu Toyota Auris: Corolla nepochopitelně odchází

  • 42
Těžko pochopit proč se Toyota rozhodla poslat na odpočinek jméno, které je po desetiletí synonymem pro kvalitu. Král tabulek spolehlivosti je mrtev! Ať žije král! Corolla už napříště nebude corollou, ale aurisem.

U toyoty začne co nevidět zlatá éra - auris éra. Jméno, které se hezky rýmuje s druhým velikánem prodejů Toyoty - yarisem.

S malým bratříčkem je auris spřížněný také designově, kabát má střižený hodně podobně, pro autosalon zvolil zlatou barvu, kterou má ve jméně (Aurum je latinské označení pro zlato).

Prozatím se Toyota Auris v Paříž prezentuje jen jako koncept, už je ale - vzhledem k dravé konkurenci - více než na čase, aby vyrazila na silnici.

Stávající corolla neoplývá prostorem, auris to má napravit. Proztím jsou známy jen vnější rozměry. Do délky má 4226 milimetrů, do šířky zabírá 1762mm a na výšku měří 1530 mm.

“Auris je koncept vysokého a velmi prostorného vozu. Horní linie oken, krátké převisy a dopředu orientovaná architektura kabiny podtrhují dynamiku a agilnost automobilu. Nazýváme to perfektní nevyváženost”, říká Wahei Hirai, vedoucí designérského centra Toyoty.

Interiér vypadá vcelku civilně, nejvíce se výtvarníci odvázali při tvarování panelu navazujícího na středový tunel. Zbytek je na tradičních místech, tvůrci slibují praktičnost a dokonalou ergonomii. Řadicí páka je tak umístěna hodně vysoko, na dosah od volantu.
 
Nechybí prosklená střecha, bez které se auta už ani neodvažují překročit práh autosalonu. Prostornost a vzdušnost interiéru podpoří kromě velkých oken také zcela rovná podlaha vzadu.

Ten správný koktejl, který zákazníci rádi, musí obsahovat také sportovní ingredience. Auris proto přijel na pařížské molo na 19 palcových kolech z lehké slitiny, za kterými vykukují velké třmeny brzd, na zádi se kromě nezbytné chromované koncovky výfuku objevila také "tuningová" stříbrná světla.

Po francouzském testování reakcí návštěvníků autosalonu na auris by Toyota měla konečnou sériovou podobu představit v příštím roce.

,