Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Tip pro kutily. Z auta uděláte stan

aktualizováno 
Vynález automobilu znamenal pro lidstvo průlom v cestování, jeho koupi si ale mohl dovolit jen málokdo. Širšímu okruhu zákazníků ho přiblížil až Henry Ford a jeho revoluční model T. Nadšení majitelé vyráží se svým miláčkem na cesty a za zábavou, ale i tak jsou při dlouhých cestách odkázáni na ubytování v hotelech nebo pod širákem. Obytné vozy ale na sebe nedaly dlouho čekat.

Jeden z vůbec prvních obytných vozů světa vycházel z modelu 1911 Stoddard-Dayton. | foto: Library of Congress

Jeden z vůbec prvních obytných vozů světa tehdy vlastnil Thomas Coleman du Ponte, vlivný americký průmyslník a politik ze začátku minulého století.

Fotogalerie

Automobil na unikátních historických fotografiích vychází z modelu 1911 Stoddard-Dayton, který si průmyslník nechal upravit tak, aby mu poskytoval veškeré pohodlí na dlouhých služebních cestách.

Stan byl vyrobený z nepromokavého hedvábí, konstrukci pak tvořilo šest kovových tyčí. Veškerý materiál byl převážen v boxech umístěných po stranách vozidla. Vůz sebou vozil veškeré vybavení pro mobilní „domácnost.“ Nechyběly v něm matrace, trouba, nebo třeba chladící box.

V rozloženém stanu byly tři různé sekce a samotný interiér vozidla sloužil jako ložnice. Ve stanu také fungovalo elektrické osvětlení, které napájela baterie. Tu během jízdy dobíjelo dynamo.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Další z rubriky

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.