Studie, která je inspirovaná již čtyři roky starým konceptem Jeepster, byla postavena na platformě současného Jeepu Cherokee. Liší se však především nižší světlou výškou. Vůz tak sice obstojí na běžných silnicích a dálnicích, ale v terénu s klasickými off-roady srovnání nesnese. Určením se tak blíží spíše kategorii SUV, i když jde jen o dvoudvéřák.
Koncept Compass byl osazen šestiválcem 3,7 litru s výkonem 157 kW a točivým momentem 319 N. m. Tento motor jej zrychlí na "stovku" za rovných 9 sekund a dokáže uhánět maximální rychlostí okolo 176 km/h. Studie Compass vážící 1406 kg má rozměry 4150x1834x1636 mm, rozvor 2649 mm, rozchod 1544 mm a světlou výšku 211 mm.
Pro mladé je určen i interiér vozu. Čtyři cestující se mohou pohodlně položit do celokožených sedadel s goretexovou výplní, palubní deska s chromovanými doplňky vyjadřuje na první pohled značnou robustnost, o kterou koneckonců výrobci šlo. Jeep totiž chce být stále spojován s odolností armádních vozů, jenž mu zajistily současnou slávu.
Toto v Detroitu potvrdil i hlavní designér Michael Castiglione. "Našim cílem u Compassu byla robustnost, odolnost a výdrž. Mužete vozu ubližovat, jet s ním kamkoli, kdykoli," pronesl při úvodní show zástupce Jeepu.
Koncept Jeep Compass |