Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jeep Treo: terénní kudlanka nábožná

  17:04aktualizováno  17:04
Legendární značka známá výrobou nezničitelných off-roadů, schopných pokořit sebeobtížnější překážky, chce ukázat, že umí nejen velké automobily. Konstruktéři Jeepu proto vytvořili studii Treo, se kterou se pochlubili na autosalonu v Tokiu.

Vozidlo s techno-hmyzí vizáží by bylo možné popsat též jako "svalnatý" čtyřkolový Smart. Oproti smartu se ale do Trea poskládají tři cestující a s sebou si do hor mohou vzít jízdní kola.

Podle mínění automobilky jsou k převozu ideální jízdní kola Rubicon, chlubící se značkou Jeep (jak jinak). Je však třeba odmontovat přední kolo. Vozítko je sice prozatím pouhou studíí, hrdě se však hlásí ke značce. Sedm žeber masky a "zírající" kulatá světla jsou toho jasným důkazem.

Nekonvenční vozidlo má stálý pohon všech kol. Platforma auta využívá technologii drive-by-wire (pevné vazby mezi řízením a jednotlivými agregáty nahrazuje elektronika) a pohon palivovými články, popřípadě jinými alternativními pohony. Prozatím se Jeep Treo musí spokojit s dvěma elektromotory, pohánějícími odděleně kola zadní a přední nápravy.

Na rozdíl od Smartu má treo poněkud velkorysejší zavazadlový prostor, který je možno ještě zvětšit sklopením zadního sedadla. Designéři se při navrhování minijeepu řídili zásadou nic neskrývat. Závěsy kol jsou přístupné očím všech kolemjdoucích zvědavců, spíše symboliské blatníky odhalují mohutné pneumatiky "do Skalistých hor" apod. Bytelnost především říkali si u Jeepu při navrhování zrcátek nebo světel.

Robustnost kombinovaná s úspornou elegancí. Vše co řidič potřebuje k řízení je sdruženo do jediného panelu, který je jakoby zavěšen na konzoli přístrojové desky. Je tak usnadněna výroba varianty s pravostranným řízením. Prvky výbavy pro pohodlí (klimatizace, satelitní navigace, autoradio) jsou sdruženy do jediného dotykového displeje - ten je ještě ke všemu odnímatelný.

Do Trea se poskládají tři cestující a s sebou si do hor mohou vzít jízdní kola.

Dle mínění automobilky jsou k převozu ideální jízdní kola Rubicon, chlubící se značkou Jeep (jak jinak).

Vozidlo s techno-hmyzí vyzáží by bylo možné popsat též jako "svalnatý" čtyřkolový Smart.

Vše co řidič potřebuje k řízení je sdruženo do jediného panelu.

Nekonvenční vozidlo, má permanentní pohon všech kol.

Vozítko je sice prozatím pouhou studíí, hrdě se však hlásí ke značce. Sedm žeber masky a "vyvalená" kulatá světla jsou toho jasným důkazem.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.