Hrabavá novinka jede ve stopách slavného předchůdce off-road vozů z Apeninského poloostrova: Fiat Campagnola. Tradiční italský nákladní teréňák z roku 1951 se stal doslova ikonou budování poválečné Itálie.
Už na první pohled to není žádné ořezávátko. V jeho rodokmenu vystopujeme i nesmrtelný Land Rover Defender, který letos slaví 60leté působení na zpevněných, nezpevněných i na pohled nezdolatelných cestách celého světa. Massif tedy míří do končin, kam se odváží jen nejoffroadovatější mohykáni s rámovým podvozkem.
Hranatému drsňákovi šlechtil vizáž sám velký Giorgietto Giugiaro, který dává tvář i dalším ivecům.
Massif vychází ze španělské Santany PS-10/Anibal, která kdysi vznikla z defenderu. Základní tvary a proporce tedy byly předem dány. K mání bude ve třech karosářských verzích. Ve tří- a pětidveřové verzi, jako pickup a kabina s podvozkem. Základem všeho je odolný rám, který je zárukou dlouhověkosti.
Italský off-road dostane naftový třílitr z produkce Iveca a šestistupňovou manuální převodovku. Přeplňovaný diesel má v případě slabší verze 110 kilowattů výkonu a 350 kroutících newtonmetrů. Silnější verze nabízí 130 kW a 400 Nm.
Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna čtyři nebo pouze na zadní kola, samozřejmostí je redukce.
I při plném zatížení má massif stoupavost sto procent a honosí se předním nájezdovým úhlem 50 stupňů. Zadní nájezdový úhel je 30 stupňů a přechodový úhel je až 34 stupňů. Brodit se může až v půlmetrové hloubce, světlá výška standardního podvozku je 20 cm.
Iveco plánuje, že massif vznikne v různých dalších úpravách: jako ambulance, vojenský speciál nebo pohotovostní vozidlo hasičů, policie či lesníků.
Aby nedošlo k mýlce, Iveco není v terénu žádným zelenáčem. Společnost Iveco Defence Vehicle totiž v Bolzanu vyrábí armádní speciály nejen pro italské vojáky, ale také pro armády Německa, Velké Británie, Švýcarska, Španělska, Norska, Egypta a dalších zemí.
Iveco Massif v číslech | ||||
verze | SW 5D | SW 3D | pick-up | podvozek s kabinou |
rozvor (mm) | 2 768 | 2 452 | 2 768 | 2 768 |
délka (mm) | 4 720 | 4 248 | 4 548 | 4 445 |
šířka (mm) | 1 750 | |||
výška (mm) | 2 050 | 2 000 | ||
přední nájezdový úhel (stupně) | 50 | |||
zadní nájezdový úhel (stupně) | 24 | 33 | 24 | 24 |
přechodový úhel (stupně) | 30 | 34 | 30 | 30 |
stoupavost | 100 % | |||
sklon svahu (stupňě) | 40 | |||
brodivost (mm) | 500 | |||
světlá výška (mm) | 200 | |||
celková hmotnost (kg) | 3 050 | 2 650 | 3 050 | 3 050 |