Jen pro ostré hochy: Iveco Massif

Svět šílí po SUV. Naleštěných hromadách plechu, které sice mají poháněná všechna kola, silný motor a zabírají hromadu místa, ale bahnění v terénu jim moc nevoní. I proto je italská novinka z produkce Iveca víc než sympatickým návratem ke kořenům.

Hrabavá novinka jede ve stopách slavného předchůdce off-road vozů z Apeninského poloostrova: Fiat Campagnola. Tradiční italský nákladní teréňák z roku 1951 se stal doslova ikonou budování poválečné Itálie.

Už na první pohled to není žádné ořezávátko. V jeho rodokmenu vystopujeme i nesmrtelný Land Rover Defender, který letos slaví 60leté působení na zpevněných, nezpevněných i na pohled nezdolatelných cestách celého světa. Massif tedy míří do končin, kam se odváží jen nejoffroadovatější mohykáni s rámovým podvozkem.

Hranatému drsňákovi šlechtil vizáž sám velký Giorgietto Giugiaro, který dává tvář i dalším ivecům.

Massif vychází ze španělské Santany PS-10/Anibal, která kdysi vznikla z defenderu. Základní tvary a proporce tedy byly předem dány. K mání bude ve třech karosářských verzích. Ve tří- a pětidveřové verzi, jako pickup a kabina s podvozkem. Základem všeho je odolný rám, který je zárukou dlouhověkosti.

Italský off-road dostane naftový třílitr z produkce Iveca a šestistupňovou manuální převodovku. Přeplňovaný diesel má v případě slabší verze 110 kilowattů výkonu a 350 kroutících newtonmetrů. Silnější verze nabízí 130 kW a 400 Nm.

Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna čtyři nebo pouze na zadní kola, samozřejmostí je redukce.

I při plném zatížení má massif stoupavost sto procent a honosí se předním nájezdovým úhlem 50 stupňů. Zadní nájezdový úhel je 30 stupňů a přechodový úhel je až 34 stupňů. Brodit se může až v půlmetrové hloubce, světlá výška standardního podvozku je 20 cm.

Iveco plánuje, že massif vznikne v různých dalších úpravách: jako ambulance, vojenský speciál nebo pohotovostní vozidlo hasičů, policie či lesníků.

Aby nedošlo k mýlce, Iveco není v terénu žádným zelenáčem. Společnost Iveco Defence Vehicle totiž v Bolzanu vyrábí armádní speciály nejen pro italské vojáky, ale také pro armády Německa, Velké Británie, Švýcarska, Španělska, Norska, Egypta  a dalších zemí.

Iveco Massif v číslech
verze SW 5D SW 3D pick-up podvozek s kabinou
rozvor (mm) 2 768 2 452 2 768 2 768
délka (mm) 4 720 4 248 4 548 4 445
šířka (mm) 1 750
výška (mm) 2 050 2 000
přední nájezdový úhel (stupně) 50
zadní nájezdový úhel (stupně) 24 33 24 24
přechodový úhel (stupně) 30 34 30 30
stoupavost 100 %
sklon svahu (stupňě) 40
brodivost (mm) 500
světlá výška (mm) 200
celková hmotnost (kg) 3 050 2 650 3 050 3 050

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...