Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jen pro ostré hochy: Iveco Massif

aktualizováno 
Svět šílí po SUV. Naleštěných hromadách plechu, které sice mají poháněná všechna kola, silný motor a zabírají hromadu místa, ale bahnění v terénu jim moc nevoní. I proto je italská novinka z produkce Iveca víc než sympatickým návratem ke kořenům.

Hrabavá novinka jede ve stopách slavného předchůdce off-road vozů z Apeninského poloostrova: Fiat Campagnola. Tradiční italský nákladní teréňák z roku 1951 se stal doslova ikonou budování poválečné Itálie.

Už na první pohled to není žádné ořezávátko. V jeho rodokmenu vystopujeme i nesmrtelný Land Rover Defender, který letos slaví 60leté působení na zpevněných, nezpevněných i na pohled nezdolatelných cestách celého světa. Massif tedy míří do končin, kam se odváží jen nejoffroadovatější mohykáni s rámovým podvozkem.

Hranatému drsňákovi šlechtil vizáž sám velký Giorgietto Giugiaro, který dává tvář i dalším ivecům.

Massif vychází ze španělské Santany PS-10/Anibal, která kdysi vznikla z defenderu. Základní tvary a proporce tedy byly předem dány. K mání bude ve třech karosářských verzích. Ve tří- a pětidveřové verzi, jako pickup a kabina s podvozkem. Základem všeho je odolný rám, který je zárukou dlouhověkosti.

Italský off-road dostane naftový třílitr z produkce Iveca a šestistupňovou manuální převodovku. Přeplňovaný diesel má v případě slabší verze 110 kilowattů výkonu a 350 kroutících newtonmetrů. Silnější verze nabízí 130 kW a 400 Nm.

Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna čtyři nebo pouze na zadní kola, samozřejmostí je redukce.

I při plném zatížení má massif stoupavost sto procent a honosí se předním nájezdovým úhlem 50 stupňů. Zadní nájezdový úhel je 30 stupňů a přechodový úhel je až 34 stupňů. Brodit se může až v půlmetrové hloubce, světlá výška standardního podvozku je 20 cm.

Iveco plánuje, že massif vznikne v různých dalších úpravách: jako ambulance, vojenský speciál nebo pohotovostní vozidlo hasičů, policie či lesníků.

Aby nedošlo k mýlce, Iveco není v terénu žádným zelenáčem. Společnost Iveco Defence Vehicle totiž v Bolzanu vyrábí armádní speciály nejen pro italské vojáky, ale také pro armády Německa, Velké Británie, Švýcarska, Španělska, Norska, Egypta  a dalších zemí.

Iveco Massif v číslech
verze SW 5D SW 3D pick-up podvozek s kabinou
rozvor (mm) 2 768 2 452 2 768 2 768
délka (mm) 4 720 4 248 4 548 4 445
šířka (mm) 1 750
výška (mm) 2 050 2 000
přední nájezdový úhel (stupně) 50
zadní nájezdový úhel (stupně) 24 33 24 24
přechodový úhel (stupně) 30 34 30 30
stoupavost 100 %
sklon svahu (stupňě) 40
brodivost (mm) 500
světlá výška (mm) 200
celková hmotnost (kg) 3 050 2 650 3 050 3 050

Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.