Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jen pro řidiče: Lancer Evo X a Subaru Impreza

aktualizováno 
Mitsubishi stvořilo už desátou generaci modly rallystů. Subaru se rozhodlo jít neprobádanými cestami... a možná také trochu narazí u skalních fanoušků.

Mitsubishi EVO X | foto: Motorauthority

Kouzlo možnosti koupit si v prodejně čistokrevné sportovní náčiní dělá z návštěvy dealerství se třemi diamanty (Mitsubishi) a nebo souhvězdím plejády (Subaru) výjimečný zážitek.

Mezi nákupními taškami pro tchyni, rodinnými praktickými kombíky a dalšími vcelku konvenčními auty tam stávají oni... dva odvěcí rivalové. Formou možná staromódně purističtí, obsahem ale jednoznační.

Každý den do kanceláře s nimi jezdí jen masochisté a na prázdniny k moři s rodinou sadisté. Když ale vyrazí na víkendovou projížďku, chytí je jen málokdo.

U Mitsubishi vsadili u desítky stejně jako u předchozích generací na klasický sedan. Karoserii krajně nepraktickou co do využitelnosti, pro rallyeové dovádění je její vhodnost také vcelku diskutabilní.

Milovníci dvou odvěkých rivalů ale k pojetí nového eva říkají: "Naštěstí!" To, co "provedli" designéři druhému z nich, budou subaristé vstřebávat ještě hodně dlouho.

Subaru Impreza WRX

Nová impreza se stala hatchbackem, a to hatchbackem tak unylým, jak to jen jde. Kromě pětidveřové verze se představí i sedan, i ten však bude mít svou podobou do stávající lehkonohé imprezy daleko.

"Letecký" design je po odchodu Andrease Zapatinase tentam. Návrhářům nové imprezy kromě kontroverzního designéra řeckého původu, který od Subaru loni odešel, vedl tužky pravděpodobně duch uniknuvší z archivu korejských automobilek poloviny devadesátých let.

Žraločí tvary eva X ukázalo Mitsubishi na autosalonu v Tokyu v roce 2005 na Prototypu X. Pak s ním do omrzení objíždělo autosalony, teď čekání konečně skončilo. Sériová verze je stejně svalnatá, agresivní, zamračená a už od pohledu pekelně rychlá. Subarovský knedlík bude muset obléknout hodně válečné barvy, aby vedle něj nevypadal směšně.

Na prvním místě je u obou konkurentů ale samozřejmě technika. A ta zůstává stejně úžasná u obou dvou. Bez pohonu všech kol nesmí přejet práh fabriky. Oba samozřejmě kočírují všechna čtyři kola aktivními diferenciály s předdefinovanými charakteristikami pro různé jízdní podmínky.

Mitsubishi pohání turbodmychadlem bičovaný dvoulitr MIVEC, ze kterého vydolovali 300 koní. Manuální převodová skříň má šest stupňů, v nabídce má být i sekvenční převodovka. Oproti stávající generaci narostly míry a hmotnost se dostala na neskromných patnáct centů.

Impreza v hatchbackové podobě naopak nějaké to kilo ubere. STIčko by mělo být o nějakých 20 až 30 kilogramů lehčí než stávající verze. Rozvor se protáhl o 94 milimetrů. Verze sedan povyrostla o 12,5 centimetru.

Motorové verze ponesou pravděpodobně stejná označení jako dnes: 1,5, 2,0, 2,5 WRX a 2,5 WRX STI. Poslední z nich dosahuje výkonu 225 turbokoní. Konečně se pod kapotu dostane také dlouho vyvíjený a slibovaný turbodiesel, který automobilka ukázala na autosalonu v Ženevě, ale nic pořádného k němu neprozradila.

Poprvé v historii se má podle serveru Motorauthority Mitsubishi EVO (DALŠÍ FOTKY) začít prodávat nejprve mimo Japonsko. Američané si nadpozemských mitsubishi budou užívat už od začátku roku 2008.

Evropa by ho mohla uvidět už na autosalonu ve Frankfurtu, kdy se dostane do prodeje, zatím jasné není.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.