Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

aktualizováno 
Autoprůmysl už nikdy nebude jako dřív. Alespoň tak to vidí většina státních institucí i zákazníků, kteří se rozhodli zažalovat koncern Volkswagen za falšování údajů při homologaci svých vozů. Nejslavnější motoristický novinář na světě Jeremy Clarkson vidí celou aféru z jiného úhlu.

Jeremy Clarkson má na kauzu Volkswagenu svůj vlastní originální názor. | foto: AP

Jen těžko byste v současnosti hledali v automobilovém světě závažnější téma, než je aféra Volkswagenu. A jen těžko si lze představit, že by se k němu nevyjádřil Jeremy Clarkson, bývalý moderátor pořadu Top Gear. A jak už u něj bývá zvykem, jeho slova si někteří experti za rámeček rozhodně nedají. Jeremy okomentoval aféru dieselgate pěkně zostra ve svém novinovém sloupku v The Sunday Times.

„Z Volkswagenu se tak stal nový ekonomický vyvrhel. Jenže podle mě to, co se stalo, není zas tak úplně špatné,“ tvrdí Clarkson. Podle něj celý příběh začal „v pomatených myslích ekologických aktivistů, kteří nám celé roky tvrdili, že pokud chceme zachránit planetu, musíme všichni kupovat auta s dieselovými motory. A potom, co to půlka z nás udělala, najednou změnili směr a říkají: Ne! Diesely jsou novým nebezpečím.“

Jeremy Clarkson nemůže přijít na chuť ani ekologickým aktivistům, ani úředníkům a vládám jednotlivých států, které rovnou označil za slabomyslné, protože ve snaze chránit „naše děti a štěňátka“ zavedly přísné emisní limity. A tyto normy pak zbytečně donutily výrobce, aby investovali ohromné množství peněz do vývoje motorů, do kterých se navíc musí kvůli nesmyslným požadavkům přilévat močovina (roztok močoviny známý pod označením AdBlue používá systém SCR k eliminaci NOx - pozn. red).

Ekologičtí aktivisté přitom podle Clarksona používají scestné argumenty. „Matematici z Greenpeace vypočítali, že ignorováním pravidel celý koncern Volkswagenu zabil 1 700 lidí. Jenže to je nesmysl, protože 60 procent emisí NOx nepochází ze silniční dopravy a většinu ze zbývajících 40 procent mají na svědomí nákladní automobily a autobusy.“

Podívejte se, o co jde v kauze Dieselgate:

Volkswagen tak podle Clarksona udělal jedinou rozumnou věc, a sice že tato pravidla začal ignorovat. „Nemluvíme tady o ignorování závažných faktů, jako například v případě testování nových léků nebo u průmyslových havárií. Jde jenom o ohýbání pravidel v dobrém slova smyslu.“

Ve svém sloupku zmiňuje i dva jiné případy z historie, kdy automobilky údajně podváděly při homologaci nových modelů, ale podobným excesům nepřikládá žádnou váhu. „I když nám BBC nebo Guardian nebo papež budou tvrdit něco jiného, tohle všechno není otázka života a smrti. Je to jen hloupá hra,“ tvrdí Clarkson.

A sám přiznává, že si v létě jeden automobil od Volkswagenu koupil, ale zplodiny z výfuku ho na rozdíl od výkonu nebo kvality montáže nezajímají. „Kašlu na to, stejně jako každý normální člověk na tomto světě.“

Clarksonovi na prestiži německé firmy záleží a nabádá vedení firmy, aby se přestalo ustrašeně omlouvat na tiskových konferencích a tvrdě stálo za svojí značkou. A manažery vybízí, aby se s celou situací vyrovnali s humorem.

„Hej, Volkswagene, podívej se na to takhle. My víme, že celá aféra je jenom vtip a budeme se ti kvůli tomu smát. Takže nás raději předběhni a vysměj se sám sobě, než k tomu budeme mít příležitost my,“ píše na závěr svého sloupku.

Celý článek v anglickém jazyce na placené verzi The Sunday Times si můžete přečíst ZDE.

Autor:




Nejčtenější

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.