Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ANALÝZA: Clarksonův černý den odstartoval konec Top Gearu

aktualizováno 
Kolem vyhozeného moderátora nejpopulárnější motoristické show světa je opět živo. Po pár týdnech klidu přišel Jeremy Clarkson s vysvětlením, které odkazuje na jeho zdravotní stav.

Moderátoři pořadu britské televizní stanice BBC Top Gear James May (zleva), Jeremy Clarkson a Richard Hammond. | foto: AP

„Dva dny před šarvátkou mi doktor natvrdo řekl, že mohu mít rakovinu jazyka, ať jdu hned na kontrolu. Ale nemohl jsem, byli jsme uprostřed natáčení nové série. Top Gear byl vždy na prvním místě, “ uvedl pětapadesátiletý moderátor.

K napadení člena štábu podle něj došlo v nejhorší den, jaký zažil za posledních 27 let, kdy pracoval pro BBC. Práce se nedařila a v kombinaci s nedávnou smrtí matky, možnou rakovinou a neprodlouženou smlouvou přišla na řadu ventilace frustrace pomocí verbálního a fyzického ataku. Později se ukázalo, že je zdravotně v pořádku.

Těsně po incidentu Clarkson nahlas přemýšlel o konci své televizní kariéry. Podle očekávání se však nakonec rozhodl pokračovat a veřejně se nepřímo přihlásil ostatním televizím: „Ztratil jsem svoje dítě, ale měl bych si pořídit další. Nicméně ještě nevím, kdo by měl být druhý rodič a jaké to dítě bude.“

O nabídky se dozajista bát nemusí, zájem už projevila jeho oblíbená Sky TV, masivně expandující internetová televize Netfix nebo bezedné peněženky z Ruska. Z hlediska diváka je v podstatě jedno, kde populární moderátor zakotví. Fanoušci ho budou následovat kamkoliv. Mnohem důležitější bude okruh jeho spolupracovníků. Masivní úspěch Top Gearu nevznikl pouze moderátorským umem Clarksona, který je technicky spíše průměrný, ale díky vynikající práci početného týmu scenáristů, producentů, štábu, a hlavně přirozenou chemií mezi triem Clarkson-May-Hammond. Z motoristického pořadu se tak stal spíše vysokonákladový sitcom plný výborných situačních gagů, nicméně stále dokonale vyvážený, aby uspokojil nadšence do motorismu i obyčejného diváka.

Zopakovat podobný kousek bude pro nového Clarksonova zaměstnavatele velkým oříškem. Pokud se k němu nepřipojí jeho dva moderátorští kolegové, bude to téměř nemožné. Další překážkou může být jeho věk a určitý stereotyp. I samotní skalní fanoušci Top Gearu v poslední době přiznávali, že úroveň nových dílů nepatrně klesala. Nicméně odchod z BBC a pozměněný formát může naopak nalít Clarksonovi novou krev do žil a fungovat skvěle.

Jedno je jasné: příležitost před masivním publikem nová show určitě dostane. Každý z pravidelných fanoušků Top Gearu se podívá.

A co se stane s Top Gearem na BBC? Pořad bude určitě pokračovat dále. Má vybudovanou gigantickou základnu 350 milionů diváků. Jistý odchod Clarksona, Maye a Hammonda tak nemusí být takovou tragédií, jak mnozí soudí. Jednoznačně však musí dojít ke změně současného formátu.

Žádný seriál neustojí náhlé nahrazení všech hvězd, aby poté fungoval na stejném principu. Ředitelka BBC Two Kim Shilinglawová by údajně ráda viděla v pořadu více žen. Může tak dojít na Clarksonova slova, kdy se opřel do producentů, a v čele Top Gearu se tak například objeví „černá muslimská lesbička“ - více zde.

Představa tří distingovaných babiček, sedících na zahradě u odpoledního čaje a diskutujících o novém ferrari také fanoušky rychlých aut moc vzrušovat nebude. Trojice blonďatých modelek diskutujících nad řadicí pákou možná na nějakou dobu zabaví, ale celý díl asi také neutáhne. BBC tak stojí před těžkým úkolem. Může show oživit novým konceptem a tvářemi a v dlouhodobém horizontu získat zhrzené fanoušky zpět, ale nerozvážným krokem také může slepici snášející zlatá vejce useknout hlavu.

Ti, kdo oplakali definitivní konec Top Gearu v současné podobě, se mohou ještě zaradovat. A to přesně třikrát. BBC oznámila, že neodvysílané díly se objeví na obrazovkách do konce roku. „Co se stalo, je vážné a nešťastné, nicméně to neznamená, že by měl Jeremy zákaz se na BBC objevit,“ oznámila ředitelka BBC Two.

Za Clarksona se před vyhazovem postavila petice a postava Stiga z Top Gearu:

Autoři:




Nejčtenější

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda omylem vyzradila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Další z rubriky

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW X3 xDrive30d 2011 ·...
BMW X3 xDrive30d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 61 729 km, diesel
660 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.