Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ještě dokonalejší aristokrat. Nový Bentley Continental GT má 575 koní

  12:00aktualizováno  12:00
Automobilka Bentley představila novou generaci svého nejprodávanějšího modelu, cestovního kupé Continental GT. Nový model je lehčí, výkonnější a podstatně úspornější. K dostání bude i s osmiválcem.

Bentley Continental GT | foto: Bentley Motor Cars

Nový Bentley Continental GT už není takovým překvapením, jakým bylo uvedení modelu předchozí generace. Tehdy šlo o revoluční bentley nové doby, první model plně vyvinutý pod taktovkou Volkswagenu s německou technikou. A pro Bentley to také znamenalo krok do nižších tříd.

Continental GT si zákazníky velmi rychle získal a stal se nejprodávanějším modelem automobilky. Nová generace chce na úspěchy původního modelu navázat a jde na to velmi rafinovaně. Na první pohled totiž netrénované oko nemusí novou generaci od té první vůbec rozeznat. Jiným může novinka připadat jen jako faceliftovaná varianta.

A on to vlastně facelift svým způsobem je. Na continentalu totiž nebylo třeba měnit mnoho věcí, i po technické stránce totiž stále patří k naprosté špičce současné automobilové produkce. Nová generace je jen postupnou evolucí té původní a Bentley se vlastně z revolučních kroků vrací do normálu.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Co se designu týče, Dirk van Braeckel provedl na první pohled pouze jemné úpravy. Nijak výrazně se nezměnily rozměry, zachovány zůstaly celkové linie auta. Některé linky Braeckel jen zvýraznil, jiné zahladil. Nová je čelní maska, která je větší, má kolmější postavení a na každé straně s ní sousedí výraznější dvojice světel. Světla mají nově větší rozdíl ve velikostech. Continental se tak přiblížil novému velkému modelu Mulsanne, přitom si zachoval svou svébytnost. Dá se říci, že s novou generací continentalu byla dokončena transformace automobilky.

Velký mulsanne staví na tradicích velkých limuzín a přitom přinesl více sportovního ducha, nový continental je ztělesněním novodobého bentleye, nyní s tváří bližší velkému modelu. Tím je zachována identita značky.

Přepracovaná karoserie měří 4 806 × 1 944 × 1404 mm, rozvor činí 2 746 mm. Nejvíce Continental GT narostl přes zrcátka, tato míra má teď hodnotu 2 227 mm. I přes drobný nárůst rozměrů je ale nová generace o 65 kilogramů lehčí než ta předchozí. Dvanáctiválcový nadvakrát přeplňovaný motor naopak dostal porci výkonu navíc. Nově vyvine ohromujících 575 koní (423 Kw) a má točivý moment 700 Nm. Přenos takového stáda na vozovku má na starosti nová šestistupňová převodovka ZF s funkcí Quickshift, která zrychluje řazení a umožňuje rychlé podřazení i o dva převodové stupně. Pohon všech kol byl přepracován tak, že nyní proudí 60 % výkonu na zadní kola, doposud bylo rozdělení 50:50. Díky těmto úpravám tak Continental GT zrychlí na stovku za 4,6 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než původní model. Maximální rychlost zůstala stejná, tedy 318 km/h.

Nový model je schopen jezdit na palivo E85 a to bez jakýchkoli úprav. Při jízdě vypouští na kilometr 384 gramů CO2, tedy o 12 gramů méně než starší verze. Tabulkové hodnoty spotřeby se ale příliš neliší. Ve městě spotřebuje 25,4 litru benzínu (starší verze 25,3), mimo něj 11,4 litru (11,6), v kombinovaném režimu pak 16,5 litru (16,6).

Výrazné úspory paliva oproti dvanáctiválci má přinést zbrusu nová osmiválcová verze, která se k zákazníkům dostane v průběhu roku 2011. Osmiválec vyvinutý přímo automobilkou bude mít objem čtyři litry a podle všeho má produkovat o 40 % méně CO2. Více informací o novém motoru ale automobilka zatím nezveřejnila.

Namísto toho se tak automobilka prozatím chlubí přepracovanou čtyřmístnou kabinou, která přináší ještě více luxusu a pohodlí než původní generace. Osmipalcový displej slouží jak pro ovládání funkcí auta, tak k zábavě. K dispozici je třeba 30 GB harddisk a navigační systém by na některých trzích měl být kompatibilní s Google Maps.

Nový Bentley Continental GT je tak zdokonaleným aristokratem, který však ze svého předchůdce nedělá zastaralou hračku. Výraznou změnou bude až nový motor, který přijde na trh přibližně za rok.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.