Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jezdíte autem více, nebo méně v porovnání s časy, kdy byl benzin mnohem levnější než nyní?

aktualizováno 
Robert Novák, 28 let, živnostník z Prahy, 20 000 kilometrů ročně, Ford Escort kombi

Jezdím stejně, protože musím rozvážet zboží.
Robert Novák, 28 let, živnostník z Prahy, 20 000 kilometrů ročně, Ford Escort kombi

Jezdím stejně, protože musím rozvážet zboží. Ale kvůli vyšší ceně benzinu budeme zdražovat výrobky. Menším zákazníkům navíc nedodáváme zboží tak rychle jako dříve. Čekáme, až se naplní auto, pak vyjde rozvoz levněji.

Josef Medek, 53 let, zaměstnanec plynárenské firmy ve Zlíně, 8000 kilometrů ročně, Honda Civic

Automobil používáme s manželkou k cestě do práce, která je asi deset kilometrů vzdálená. Naštěstí dojíždíme oba do stejného místa. Je totiž třeba dobře počítat, jestli se vyplatí auto nebo veřejná doprava. Ceny benzinu jsou hrozné, ale zatím jezdíme beze změny. Hranicí únosnosti je podle mě už cena přes třicet korun za litr. Na dovolenou vůz nepoužívám - ne kvůli ceně paliva, ale proto, že s sebou nese spoustu starostí.

Josef Vytřísal, 73 let, důchodce z Červenky u Uničova, méně než 1000 kilometrů ročně, Škoda 120

Jsme důchodci a určitě jezdíme méně než dříve. Tankujeme jednou měsíčně maximálně za pět set korun. Auto používáme, když jedeme do Olomouce, ale teď raději v půlce cesty přestoupíme na vlak. Tak nás to přijde levněji.

Otakar Ferfecký, 30 let, realitní makléř z Prahy, 35 000 kilometrů ročně, Mercedes 250 TD

Já jsem na růst cen paliv reagoval tak, že jsem benzinový vůz vyměnil za naftový. Přesto mě zlobí i vysoká cena nafty, ale ježdění jsem neomezil. Bohužel, dříve mne to stálo tisícovku týdně, dnes dám za naftu patnáct set. Jeden můj kamarád říká: ať stojí litr benzinu třeba i stovku, jen aby ubylo aut a jezdilo se lépe. Kvůli ucpaným silnicím a drahé naftě dnes více kalkuluju s tím, jestli nepojedu metrem. A snažím se chovat za volantem víc ekonomicky, jezdím pomaleji než dříve.

David Pechar, 29 let, zaměstnanec strojírenské firmy z Teplic, 8000 kilometrů ročně, Trabant 601 S

Jezdíme stejně, protože našeho trabanta nepoužíváme tak často. Autem cestujeme hlavně na nákup nebo pár desítek kilometrů do Ústí nad Labem. Kdyby stál benzin čtyřicet korun, začal bych přemýšlet, zda se nevyplatí jet do Ústí vlakem.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.