Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jiné způsoby "protiradarové" obrany

aktualizováno 
Hodně úspěšným způsobem, jak se nechat varovat před policejním radarem, jsou zvláštní relace v rádiích.
Hodně úspěšným způsobem, jak se nechat varovat před policejním radarem, jsou zvláštní relace v rádiích. Přelstít policii šlo ale i mobilním telefonem a internetem.

Například celoplošná stanice Impuls přijme průměrně každou hodinu 15 až 20 hlášení. "Jako první se ráno ozvou profesionální řidiči s rozvozy," říká pracovník Rádia Impuls Jan Kurčík. "Největší nápor je pak od osmi do jedenácti. Nejsou to ale jenom varování před radary, řidiči upozorňují i na nehody, zácpy a nadměrné náklady." Podle jeho mínění si mnoho šoférů řeklo, že levněji je přijde zavolání do rádia než kupovat drahý přístroj. Ještě donedávna velmi oblíbeným způsobem kolektivního varování bylo informování o radarech přes SMS zprávy v síti mobilních telefonů. Jako centrála sloužil jeden server napojený na internet, přičemž systém spočíval v jednoduché konferenci přihlášených: kdo zaregistroval radar, poslal SMS zprávu mobilem na centrální server a ten ji ihned rozeslal všem účastníkům. Nastavit bylo možné také zasílání zpráv jen z některých regionů. "Hodně jsem to používal, ale později jsem zjistil, že příliš často civím na displej mobilu, místo abych koukal na cestu," komentuje své rozhodnutí tuto službu zrušit podnikatel Petr Hudec. Vedle těchto skutečně funkčních opatření obcházely nejrůznější pověry. Jednou z nich bylo tvrzení, že mobilní telefony Nokia jsou schopné detekovat policejní radar stejně dobře jako antiradar. Tyto informace velmi znepokojily výrobce policejních radarů, a tak ihned začal s testováním. Vyzkoušeny byly pro jistotu všechny u nás dostupné značky mobilů, a ani jeden jediný tohoto "zázraku" schopen nebyl.


Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.