Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jiří Hrdina: Jsem pro celoroční svícení!

  23:24
Hokejista Jiří Hrdina řadu let působil v severoamerické NHL. Právě ze Spojených států si v roce 1990 přivezl svůj nejrychlejší vůz - Porsche 930 Turbo. Teď jezdí už druhým rokem dvoudveřové kupé Alfa Romeo GT. Přestože většinou dával přednost prostorným vozům německých značek, na designově zajímavé kupé si nestěžuje.

„Tohle je moje první Alfa Romeo. Italská auta pro mě bývala trošku rozporuplná. Asi kvůli tomu, jak se tradovalo, že jejich kvalita není zrovna nejlepší. Byl jsem zastáncem toho, že když hodinky, tak švýcarské, když auto, tak německé. Dneska už mám jen ty švýcarské hodinky a problém s tím žádný nemám,“ říká mistr světa a trojnásobný vítěz Stanleyova poháru, který v současné době působí jako hledač talentů pro mužstvo Dallas Stars.

Proč jste se rozhodl právě pro Alfu Romeo?

Její české zastoupení mě oslovilo, že by se mnou chtělo spolupracovat. To byl první impulz. Samozřejmě jsem se zajímal o to, jaké auto bych měl propagovat. Když jsem zjistil, že je to GT, neváhal jsem ani chvíli. Nejdřív jsem s ním rok jezdil zadarmo a nedávno jsem si ho koupil.

Nevadí vám, že je to jen dvoudveřové kupé?

To mi nevadí vůbec. Já vzadu nesedím a vepředu mám pohodlí dost. Jel jsem do Francie a do Itálie - pokaždé jsem vystoupil bez toho, aby mě bolela záda. Ani lidi, které občas vezu vzadu, si nikdy nestěžovali. Samozřejmě musíte počítat s tím, že nastupování na zadní sedadla je u takového auta přece jen nepohodlné.

Jaké bylo vaše nejlepší auto?

Nejlepší byly určitě modely Mercedes třídy S a Porsche 930 Turbo. Mercedes byl nejpohodlnější a porsche nejrychlejší.

Předpokládám, že koupí porsche jste si splnil motoristický sen…

Přesně o to mi šlo. Koupil jsem ho v roce 1990 od spoluhráče v Pitsburghu a nechal jsem si ho dovézt domů. Tady jsem ho měl jen jako auto, ve kterém se jednou za čas projedete. Jen pro radost.

***

Jsem pro celoroční svícení

***

Třeba ferrari vás nelákalo?

Vůbec ne. To už je moc extrémní. Minulý týden jsem se potkal s Tomášem Řepkou, který přijel v novém Lamborghini Murciélago. Je sice krásné, ale když jsem si do něj sedl, měl jsem z toho divný pocit. Zvládnout víc než šest set koní není žádná sranda.

Co říkáte na terénní Porsche Cayenne?

Už jsem si zvykl. Taky jsem strávil skutečnost, že se Porsche vůbec pustilo to kategorie SUV vozů. To jsem zpočátku hodně těžce překousával. Zdálo se mi to naprosto nesmyslné, ale teď vidím, že z obchodního hlediska to střelba úplně mimo nebyla. Kdybych o autě této kategorie přemýšlel, Porsche Cayenne by bylo velkým favoritem.

Zmínil jste Mercedes. Ti, kdo jezdí v této značce, většinou nemění.

Beru to tak, že auto mám tři čtyři roky, pak kupuji nové. Když se blížila doba výměny „eskového“ mercedesu, končil i můj model. No a mě se nechtělo čekat na nový, tak jsem si koupil Audi A6. A určitě to nebyl nějaký krok zpátky. Hlavně kvůli náhonu na přední kola, což oceníte především v zimě. Myslím, že moje další auto bude Audi A6. Tipuji to na třílitr s pohonem všech čtyř kol.

Značky Mercedes a Audi jsou oblíbeným terčem zlodějů. Poznal jste to na vlastní kůži?

Několikrát. Ale vykradli nám i manželčinu Škodu Octavia a peugeot zmizel úplně. Jen porsche zůstalo bez újmy. Jenže s tím jsem jezdil tak sporadicky, že to asi nestihli. Vlastně ještě Alfa Romeo je v tomto směru bez šrámu.

Pořizujete si ještě nějaké nadstandardní zabezpečení?

Poučen předchozími zkušenostmi v autě hlavně nic nenechávám. Tím se bráním aspoň před takovými zlodějíčky, kteří kradou peněženky, telefony nebo počítače. Před profíky, kteří jdou jen po autě, jsem se bránil vyhledávacím zařízením. Dával jsme ho do všech dražších aut.

Jiří Hrdina dává přednost vozům s automatickou převodovkou.
V Alfe Romeo GT ji nemá


Žil jste v Kanadě i v USA. Jak se vám tam jezdilo?

Provoz je tam určitě klidnější. Jestli nechcete riskovat velkou pokutu nebo rovnou ztrátu řidičáku, musíte jezdit podle pravidel.

Jakou výbavu chcete v autě mít?

Zakládám si na pohodlných sedačkách, dobré muzice a navigaci.

Vyplatí se vám navigace?

To je výborná věc. Využívám to hlavně při cestách po Evropě. Na internetu si najdu adresu stadionu třeba v Norimberku, naťukám ji do navigace a pak už jen poslouchám pokyny, kde mám odbočit. V Česku samozřejmě nepotřebuju radit, kudy mám jet do Jihlavy na zimák.

Jiří Hrdina a jeho Alfa Romeo GT

Jiří Hrdina a jeho Alfa Romeo GT

Autoři:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...