Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Josef Náhlovský dává přednost svěžímu komfortu

  16:59aktualizováno  16:59
O Josefu Náhlovském jeho známí říkají, že nedělá legraci, ale srandu. Tento rozhovor se však odehrával převážně vážně.

Víme o vás, že jste tradičně na renaulty; čím jezdí teď příznivec této francouzské značky?
Mám megan, sportovní verzi kupé s benzinovým motorem 1,6, a pak diesel Laguna 1,9.

Jak se mezi nimi rozhodujete?
Dálky jezdím lagunou a do města je lepší sporťáček, protože se s ním dá docela dobře zaparkovat a je takový živější.

A co motocykly, ty vás nelákají? Je to teď trochu móda mezi lidmi, kteří na to mají…
Já se toho bojím. Už jako dítě jsem s motorkou udělal špatnou zkušenost. V ulici si kamarádi, bratři Vlastík a Zdeněk Čuříkové, koupili úplně nového bleděmodrého pionýra Jawa 50. Každému ho první den půjčili, jenom mně nechtěli. Protože mě dobře znali. Všichni ostatní kluci ze sídliště už měli odjeto, a já pořád nic. Až večer v sedm jsem je na hřišti konečně uprosil, aby mi to na jedno kolečko půjčili. Jenomže já si samozřejmě udělal kolečka dvě. A když mě viděli, jak jedu, už na mě křičeli: Dost! Dost! Já tedy chtěl zastavit, jenomže jsem zároveň přidal plyn a zmáčkl přední brzdu. Udělal jsem kotrmelec a všechny ty krásné plechy na fungl nové motorce jsem jim zohýbal. Celá ulice mě hnala až domů. Na svůj první zážitek s motorkou vzpomínám do dneška.

Takže byl současně poslední?
Nebyl. Předposlední. Ještě jednou jsem jel na motorce, to už na Jawě 250 v létě na Slapech. Byl jsem v plavkách, a jak jsem sebou seknul, spálil jsem se o výfuk, na což mám vzpomínku v podobě jizvy dodnes. Do třetice už motorku nemusím.

Váš kolega Josef Mladý říkal, že nejvíc najezdíte z domova, z Ústí do Prahy. To už tuhle trasu asi moc rád nemáte…
Mám rád dálnice, protože to tam odsejpá… I když někdy to už ani tam není pravda, jak jsou ty dálnice přecpané. Moc bych si přál dobudovanou dálniční síť u nás.

A ještě nějaké motoristické přání…
Já si je jinak plním. Mám rád ta živější, ale i pohodlná auta, protože jsou fajn na dlouhé cesty a lepší na předjíždění.

Jezdíte rychle?
Kdepak. Skutečně dodržuji rychlost… a předpisy vůbec. Když vidím, co se kolem mě na silnicích děje, říkám si, že to je strašné. Nejvíc mě fascinuje, že lidi už ani nepoužívají blinkry. Vždycky jsem z toho úplně vyděšený. Nebo když mě někdo předjede zprava. Kamarádi už se mnou ani nechtějí jezdit, jak jezdím opatrně. Oni říkají, že se mnou to dlouho trvá.

To se vám pak vyhýbají nehody…
Už jsem jich sice viděl na dálnici plno, ale sám jsem jen jednou spadl se škodovkou po zádech do lesa. Možná to bude trochu i tím, že jsem si udělal řidičák až v šestatřiceti.

Takže to byste ještě mohl motorismus vidět z nadhledu, brát věci kolem aut sportovně…
Slovo sport v této souvislosti ani nevyslovujte. To mě jednou přemluvili k závodům. Jak se v terénu předhánějí cestovní vozy, jak se to řekne?

Rallyecross?
Ano, to je ono, tak se to jmenovalo. Já fakt hrozně nechtěl, ale oni mě velice přemluvili. Hlavně jsem se ptal, jestli to není nebezpečné, a oni že ne, kdepak, vůbec. Tak jsem tedy nakonec kývnul. A jel. Hlavně jsem se ale bál, abych jim to auto nějak nepoškodil. Co vám mám povídat, předposlední jezdec mě vzal o celá dvě kola. A co bylo horší, lidi na mě házeli kameny a křičeli: Jeď! Jeď! Takový já jsem závodník. Auto jsem sám nepoškodil, zato bylo poničené od těch kamenů, co po mně lidi házeli.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.