Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

  11:20aktualizováno  11:20
Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Jourová uvedla, že Evropská komise posuzuje, zda Volkswagen porušil směrnice EU týkající se spotřebitelů (více čtěte zde). Také několik dalších představitelů vyzvalo německou automobilku, aby vypracovala systém kompenzací pro postižené řidiče v EU podobný tomu, na jakém se dohodla s úřady v USA.

V dopise zaslaném Jourové a datovaném 7. září Volkswagen uvedl, že existuje technické řešení, které je již k dispozici pro více než 50 procent postižených vozů ve 28 členských zemích EU. „Proto jsme přesvědčeni, že není zapotřebí dalších kompenzací,“ uvádí se v dopise podepsaném ředitelem automobilky pro veřejné záležitosti Thomasem Stegem.

Volkswagen rovněž nevěří, že porušil dvě směrnice označené Jourovou, a to o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách. Dodal také, že technické úpravy jsou prováděny zcela na náklady automobilky.

Jourová se v Bruselu sešla se zástupci 31 spotřebitelských organizací z celé EU. Podle mluvčího komise Christiana Wiganda byl cílem začátek práce na lepší ochraně spotřebitelů v kontextu kauzy automobilky Volkswagen, která manipulovala s emisemi u svých dieselových aut (více o aféře dieselgate čtěte zde).

Komise dopředu avizovanou schůzku zorganizovala jako součást své snahy o to, aby se evropským spotřebitelům v této věci dostalo spravedlivého zacházení. Unijní exekutivě pomohlo jednání získat údaje potřebné k řádnému prosazování evropských pravidel, organizace si zase vyměnily informace o nejefektivnějších cestách při řešení kauzy, uvedl mluvčí.

Wigand připomněl, že Jourová hodlá otázku ochrany evropských spotřebitelů otevřít také na jednáních se zástupci Volkswagenu i úřadů jednotlivých zemí EU, které se věcí zabývají.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.