Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jsme světová jednička, tvrdí GM. Nejste, oponuje Volkswagen

aktualizováno 
S automobilovým koncernem General Motors je to jako na pověstné houpačce. Ještě před třemi lety pomáhal americký prezident Barack Obama odvrátit jeho bankrot, dnes se označuje za světovou jedničku v počtu prodaných aut.

Do koncernu GM patří značky Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Opel, Vauxhall a Holden. | foto: Chevrolet

V roce 2011 si jeho výrobky po celém světě našly devět milionů zákazníků, což je o 800 000 víc, než kolik se jich podařilo ulovit německému Volkswagenu.

Jenže právě koncernu VW, který si na světové prvenství brousí zuby už delší dobu, se výpočet GM vůbec nelíbí. Agentura Dow Jones cituje mluvčího Volkswagenu, který prohlásil, že na rozdíl od GM si jeho firma do prodaných kusů nezapočítává prodeje dceřiných společností.

Volkswagen E-Bugster

Volkswagen E-Bugster

"Pokud bychom to udělali a ve statistice se objevily i výrobky firem jako je Scania nebo MAN, kde má Volkswagen většinový podíl, pak bychom byli jedničkou my," vysvětluje mluvčí. Volkswagenu nejde pod nos, že General Motors do svých prodejních čísel zahrnul i odbyt čínských firem Liuzhou Wuling Motors a Shanghai Automotive Industry.

Koncern General Motors kritiku Volkswagenu odmítá a ústy svého mluvčího Jima Caina vzkazuje, že cílem GM není být nutně tím největším, ale hlavně tím nejlepším.

Dost možná je tato reakce přípravou na blízkou budoucnost, kdy se role obou rivalů mohou obrátit. Zatímco GM rostly loni prodeje o 7,6 procenta, u Volkswagenu to byl téměř dvojnásobek, přesně 14,6 procenta.

Při sporu o světové prvenství je však tentokrát jasným poraženým japonská Toyota, která byla světovou jedničkou ještě v roce 2010. Tehdy prodala bezmála 8,5 milionu aut, zatímco loni o 600 000 méně.

Toyota celkem bez úhony přestála problémy se zaseknutými plynovými pedály a nebrzdícím priusem, výpadky dodávek dílů po loňském březnovém zemětřesení však už nedokázala dotáhnout. Bronzová příčka za rok 2011 nejspíš Toyotu čeká i letos, protože plány pro rok 2012 mluví o 8,5 milionech vyrobených aut.  

Toyota Aygo

Toyota Aygo

Souboj o prvenství si Volkswagen a GM letos nejspíš zopakují. Hyundai, který společně se značkou Kia loni prodal 6,6 milionu aut a vysloužil si pomyslnou bramborovou medaili, si letos vytyčil sedmimilionový cíl.

Hyundai je však pro nejsilnější světovou trojku do budoucna nejnebezpečnějším soupeřem, protože jeho prodeje rostou bezkonkurenčně nejrychleji. Odbyt automobilů Hyundai loni stoupl o 12,3 procenta, zájem o modely Kia vzrostl dokonce o 19,2 procenta.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.