Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Design Škody Kodiaq: výrazné detaily a mohutnosti tak akorát

  15:06aktualizováno  15:06
Berlín (od zpravodajů iDNES.cz) - „Je to skutečná škodovka, dá se na první pohled rozpoznat a má svůj charakter,“ říká o novém velkém SUV Jozef Kabaň, šéfdesignér české značky. Brzy za volant kodiaqa usedne: „Moc se těším. Budu mít bílého,“ říká.

Design Škody Kodiaq naznačila studie VisionS, představená letos na autosalonu v Ženevě (prohlédněte si ji zde). Jozef Kabaň a jeho tým potlačili přirozenou mohutnost velkých SUV. Museli skloubit oblé tvary zavalitého vozu s ostrými liniemi kubistického stylu, který dávají ostatním škodovkám.

Zvenčí nepůsobí Kodiaq arogantně, ani nijak výjimečně obrovsky. Až sedmimístný model má hodně protaženou siluetu s klesající střechou.

„Líbí se mi víc než koncept z Ženevy, není tolik zahranacený, nemá tak ostré linky a je tvarově vyváženější,“ komentuje pro iDNES.cz škodováckou novinku nezávislý designér Petr Siebert. „Líbí se mi návaznost úzkých předních světel na masku,“ dodává.

koncept Škoda VisionS
Automobilka Škoda 1. září večer v Berlíně poprvé odhalila svůj nový model Kodiaq.

Nalevo koncept VisionS, napravo sériový Kodiaq

Právě obrovitá maska chladiče, velká do boků přetažená kapota s výraznými prolisy a dva páry světel jsou hlavními znaky modelu. Pod velkou hlavní lampou je ještě jedna menší. Vertikální členění světel auto opticky zvedá a přidává přídi na dojmu mohutnosti. Horizontální linky a tvarování nárazníku příď auta ovšem opticky odlehčují tak, aby nepůsobila agresivně a zavalitě. Jemné vyvažování celkového dojmu je právě v případě Kodiaqa mistrovská práce.

Fotogalerie

„Bál jsem se, že bude hodně mohutný a agresivní a naopak je první dojem velmi pozitivní,“ komentuje Siebert.

„Všechny hrany jsou zdvojené,“ popisuje Jozef Kabaň s tím, že tento fígl přidávající na dojmu robustnosti budou odteď dostávat SUV od Škody (chystají se ještě další dvě). Zdvojené jsou tak i lamely okrasné mřížky chladiče.

Záď se světly ve stylu Škody Superb člení několik vodorovných linií. Zadní LED lampy mají pro značku typický světelný podpis tvaru stylizovaného písmene C. „Celkové tvarování zádi mi přijde trochu fádnější,“ komentuje Siebert. „Celkový dojem je ovšem dobrý, Kodiaq se mi líbí,“ uzavírá designér.





Nejčtenější

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.