Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naskočte do kabrioleťácké sezony. Zmáknete to za pár tisíc

aktualizováno 
Kabriolet nemusí být jen nesplněný sen, ojetých je jich k mání dost. Plátěná střecha fakt není na obtíž. Naopak, těch několik vrstev plátna nad hlavou hřeje. Zimy se tedy nebojte, to spíš kudly závistivce. A když koupíte novější kabrio, může být skládací střecha z nařezaného plechu.

Opel Astra Cabrio | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Do každého kabrioletu fouká. I když vám budou namlouvat, že ne, za krk vám trochu potáhne vždycky. Vadit to může jen citlivkám anebo alergikům. Takže: Střechy dolů! Letošní sezonu ještě stihnete. Na co si dát pozor?

Zkontrolujte střechu

Z velkého autobazaru Auto ESA jsme si půjčili desetiletý Opel Astra Cabrio. Jen pro upřesnění, vyráběli ho pro německou značku v Itálii, ve veleslavné karosárně Bertone (té, kde namalovali Škodu Favorit).

Tenhle opel je přehlídkou toho, jak má kabriolet vypadat po letech používání, jaký shánět a na co dát pozor. Nejdřív musíte zkontrolovat střechu. Praskliny, díry, odřené švy a záhyby jsou cestou k nutnosti nechat časem šít střechu novou; není to levná záležitost, berte tedy jen kabria se zachovalou pokrývkou. Tu naše astra má, stejně tak plně funkční nezadrhávající mechanismus stahování. Posledních patnáct dvacet let má většina kabrií střechu skládanou elektromotorky, je to pohodlné, ale o to víc se toho může pokazit.

Opel Astra Cabrio

 

Bývají opečovávané a nemají najeto moc

Šedá astra není kdovíjaký krasavec, ale s tím hranatým zadkem a rovnými liniemi má něco do sebe. Hlavně je moc hezky zachovalá. Šrámů a oděrek má jen pár. Kabriolety bývají hlavně sezonní záležitostí a obvykle je majitelé nepoužívají ke každodennímu ježdění. Mívají tedy míň najeto a nejsou tak opotřebované. Když už někdo má na nové kabrio, je taky předpoklad, že mu věnuje patřičnou nešizenou péči.

Fotogalerie

Benzinový čtyřválec 2,2 litru v astře po necelých sto tisících kilometrech neslyšně ševelí, i podvozek se až na nevyvážené přední kolo chová příkladně, jako u nového auta. Atmosférický motor má mít papírově 147 koní. Není bůhvíjak výkonný, má ale přirozenou sílu a je hlavně neskutečně pružný a kultivovaný. Padesátkou se šinete městem na čtyřku, za cedulí konce obce stačí přišlápnout plyn a motor parádně lineárně táhne. Jediné, co z něj kazí nadšení je bonvivánská desetilitrová spotřeba i při klidné jízdě.

Pokud po astře s benzinovou 2,2,  vyvinutou u australského Holdenu, pokukujete, dávejte pozor na praskání rozvodového řetězu.

Za sto tisíc nadělá takováto astra ještě spoustu parády. A je nečekaně prostorná, čtyři dospělí se dovnitř opravdu poskládají.

Krasavec pro dva

Nejlevnější kabria, ve kterých ještě stihnete už rozjetou kabrioletovou sezonu, seženete za nějakých dvacet tisíc. Chcete tajný tip? Porozhlédněte se po Fiatu Barchetta. Nádherná lodička (italsky barchetta) není závodní náčiní, ale svižné dvoumístné stylové výletnické auto, které nikdy nezestárne. Za sto tisíc koupíte hezký kus a jestli se chcete dobře svézt, shánějte ty vyrobené před rokem 2000, než jejich motor přidusily ekonormy.

Fiat Barchetta




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.