Kabriolet Opel Cascada se vrací k textilu

  • 14
Německá značka Opel se už chystá na příští kabrioletí sezonu. Astra se ve verzi se skládací střechou bude po třech generacích jmenovat jinak a také o kus povyroste.

Nový Opel se bude jmenovat Cascada a na silnicích se představí začátkem příštího roku. Čtyřmístný kabriolet dostane klasickou plátěnou střechu, a opouští tak řešení předchozí Astry TwinTop, která měla jako střechu nařezaný plech skládaný složitým mechanismem.

Se změnou jména má nový kabriolet Opelu zamířit o něco výš. "Segment kabrioletů střední třídy vyplňovaly dosud pouze velmi drahé modely prémiových značek," vysvětluje Thomas Sedran, místopředseda představenstva automobilky.

"V modelu Cascada nabízí Opel všechny atributy a kvality prémiových kabrioletů střední třídy, ovšem za dostupnější cenu," slibuje. U drahých příbuzných okoukala cascada třeba elektricky ovládané podavače bezpečnostních pásů nebo ventilovaná sedadla.

Opel Cascada

Pro návrat ke klasickému plátěnému provedení stahovací střechy mluví víc důvodů. Kromě menší složitosti a hmotnosti plátěné střechy je nevýhodou plechového provedení také to, že o sebe její díly s malou pružností při jízdě vržou. Kabriolety vycházející s uzavřených verzí modelů mají totiž menší tuhost karoserie a v takovém případě je lepší plátěná střecha, která se "kroutí" společně s ní. Kvůli tomu také do "zaplechovaných" kabrioletů občas teče. Navíc plech zabere mnohem víc místa než plátno, když je střecha dole.

Elektrohydraulický mechanismus se dá ovládat i pomocí dálkového ovladače. Stažení střechy trvá 17 sekund a můžete při tom jet až padesátkou.

Cascada se chlubí například o 43 procent lepší torzní tuhostí karoserie ve srovnání s předchůdkyní Astrou TwinTop. Má tak být uvnitř tišší a omezily se i vibrace. Do podlahy dostala například mohutné příčné ocelové výztuhy. Ve dveřích jsou ukryty diagonální výztuhy z ultra pevných ocelí. Sloupky předního skla jsou vyrobeny z tvarově vytvrzované oceli a plní funkci předního ochranného oblouku.

"Při převrácení vozu se aktivují oblouky za zadními sedadly, které se za pomoci pružin vysunou ve v zlomku sekundy do horní, ochranné polohy," popisuje tiskový mluvčí českého zastoupení značky Martin Hejral. "Ochranné oblouky se automaticky vysunou i při jiných typech kolizí, pokud se aktivují airbagy, takže vůz se samočinně připraví na eventuální sekundární nárazy a možné následné převrácení."

Opel Cascada

Neobstojí ani argument o sezónní použitelnosti kabrií s plátnem. Plátěná střecha rozhodně není v zimě na obtíž. "Střecha má mezi vnější vrstvou a vnitřním stropem vrstvu z polyesterového flísu, která zlepšuje akustickou a tepelnou izolaci," dodávají tvůrci nového kabria od Opelu. Majitelé se tak musí bát jen vandalů.

Střecha bude k objednání ve třech barvách, karoserie v deseti.

Cascada není žádný drobeček, na délku má 4,7 metru, široká je 184 cm a oproti předchůdkyni má třeba o sedm centimetrů delší rozvor. Na zadní sedadla by se tedy už mohl dospělý cestující vejít.

Nový Opel naloží 350 litrů, což odpovídá objemu kufru klasického hatchbacku velikosti astry. Když sklopíte elektricky ovládaná zadní sedadla, dělená 50:50, zmenší se objem o 70 litrů.

I přes jméno, které zní líp frajerům na plážové promenádě než sportovcům, by cascada mohla být i svižným sportovcem. Nechybí přední komplikovaná náprava s oddělenou těhlicí HiPerStrut a adaptivní podvozek FlexRide. Ráfky o rozměrech 17 - 20 palců skrývají kotouče brzd s průměrem až 326 mm.

Nabídka motorů obsáhne turbobenzinovou 1,4 ve výkonových verzích se 120 a 140 koňmi (obě 220 Nm točivého momentu). Diesel bude jediný: 2.0 CDTI (165 k a 380 Nm). Všechny dostanou výhradně šestistupňové manuální řazení, diesel za příplatek i automat.

Velkou novinkou je nový turbobenzinový motor 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Nový čtyřválec, osazený přímým vstřikováním paliva, má nejvyšší výkon 125 kW (170 k)  a maximální točivý moment až 280 Nm. "Tento motor se bude montovat ve spojení s manuální i automatickou šestistupňovou převodovkou," upřesňuje Hejral.

Italský magazín Quattroruote přidává informaci, že by se cascada mohla objevit i na druhé straně Atlantiku. V USA by měl být nový kabriolet k sehnání se značkou Buick. Podle informací serveru Automotive News se o uvedení na severoamerický trh zasadil sám šéf koncernu General Motors Dan Akerson.

Quattroruote ještě dodává, že původně měly Astru TwinTop nahradit dva modely: kupé a kabriolet, stejně jako u předposlední generace astry. S úsporami nakonec plány na kupé padly a zbyla jen cascada.

Opel Astra Cabrio

Parádu udělá i kabrio za pár korun - ČTĚTE TEST

Opel Astra Cabrio