Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Povedený roadster FT-86 Open od Toyoty čeká na reakce ze Ženevy

  18:32aktualizováno  18:32
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Hravé kupátko Toyoty je hitem posledních měsíců. Evropani novou a opravdu povedenou sportovní toyotu po dlouhých letech prozatím hlavně okukují. V Japonsku a Americe je ale skutečným hitem, takže je logické, že došlo i na verzi bez střechy. Pokud jste se do ní zamilovali, vyrazte do Ženevy a ptejte se po ní. O její budoucnosti mají totiž rozhodnout ohlasy z autosalonu.

Toyota FT-86 Open Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

FT-86 možná nebude tak drsňácká jako uzavřená GT86 (v Japonsku ji prodávají i jako závodní speciál s oholenou výbavou, plechovými koly a nelakovanými černými nárazníky), ale rozhodně vypadá skvěle.

Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept

Na autosalon do Ženevy dorazila Toyota FT-86 Open zatím jako koncept. Automobilka k tomu prozatím opatrně prohlašuje, že bude sondovat reakce publika.
 
Recept zůstal jednoduchý jako u výchozího kupé. Plochý dvousetkoňový přímovstřikový atmosferický boxer v nízkém čumáku a pohon zadních kol. Zachována zůstala i 2+2místnost interiéru. Správný roadster má mít plátěnou střechu a to ctí i "Open Concept", k sněhobílému laku a interiéru zvolili kontrastní modré plátno. "Při uložení střechy za zadní sedadla je zmenšení zavazadlového prostoru jen minimální," ujišťuje automobilka.

Toyota FT-86 Open Concept

"Model GT86 již byl navrhován s vidinou možné konverze na provedení kabriolet, a díky použití konstrukčních řešení, jako jsou například bezrámové dveře, by dopady na konstrukční tuhost vozidla při přechodu na otevřenou karoserii neměly být až tak významné," komentuje Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. Vývojáři se prý věnují hlavně vyvážení (rozložení hmotnosti) auta. Zesílit se kvůli chybějící střeše budou muset některé díly, třeba oblast kolem zámků dveří.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.