Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Povedený roadster FT-86 Open od Toyoty čeká na reakce ze Ženevy

  18:32aktualizováno  18:32
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Hravé kupátko Toyoty je hitem posledních měsíců. Evropani novou a opravdu povedenou sportovní toyotu po dlouhých letech prozatím hlavně okukují. V Japonsku a Americe je ale skutečným hitem, takže je logické, že došlo i na verzi bez střechy. Pokud jste se do ní zamilovali, vyrazte do Ženevy a ptejte se po ní. O její budoucnosti mají totiž rozhodnout ohlasy z autosalonu.

Toyota FT-86 Open Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

FT-86 možná nebude tak drsňácká jako uzavřená GT86 (v Japonsku ji prodávají i jako závodní speciál s oholenou výbavou, plechovými koly a nelakovanými černými nárazníky), ale rozhodně vypadá skvěle.

Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Autosalon Ženeva 2013

Na autosalon do Ženevy dorazila Toyota FT-86 Open zatím jako koncept. Automobilka k tomu prozatím opatrně prohlašuje, že bude sondovat reakce publika.
 
Recept zůstal jednoduchý jako u výchozího kupé. Plochý dvousetkoňový přímovstřikový atmosferický boxer v nízkém čumáku a pohon zadních kol. Zachována zůstala i 2+2místnost interiéru. Správný roadster má mít plátěnou střechu a to ctí i "Open Concept", k sněhobílému laku a interiéru zvolili kontrastní modré plátno. "Při uložení střechy za zadní sedadla je zmenšení zavazadlového prostoru jen minimální," ujišťuje automobilka.

Toyota FT-86 Open Concept

"Model GT86 již byl navrhován s vidinou možné konverze na provedení kabriolet, a díky použití konstrukčních řešení, jako jsou například bezrámové dveře, by dopady na konstrukční tuhost vozidla při přechodu na otevřenou karoserii neměly být až tak významné," komentuje Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. Vývojáři se prý věnují hlavně vyvážení (rozložení hmotnosti) auta. Zesílit se kvůli chybějící střeše budou muset některé díly, třeba oblast kolem zámků dveří.





Nejčtenější

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče

Ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením, tedy vozidel bez řidiče. Okruh provozovaný státem...  celý článek

Mash 400 Family Side
Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném...  celý článek

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 958 km, diesel
630 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.