Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Povedený roadster FT-86 Open od Toyoty čeká na reakce ze Ženevy

  18:32aktualizováno  18:32
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Hravé kupátko Toyoty je hitem posledních měsíců. Evropani novou a opravdu povedenou sportovní toyotu po dlouhých letech prozatím hlavně okukují. V Japonsku a Americe je ale skutečným hitem, takže je logické, že došlo i na verzi bez střechy. Pokud jste se do ní zamilovali, vyrazte do Ženevy a ptejte se po ní. O její budoucnosti mají totiž rozhodnout ohlasy z autosalonu.

Toyota FT-86 Open Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

FT-86 možná nebude tak drsňácká jako uzavřená GT86 (v Japonsku ji prodávají i jako závodní speciál s oholenou výbavou, plechovými koly a nelakovanými černými nárazníky), ale rozhodně vypadá skvěle.

Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Autosalon Ženeva 2013

Na autosalon do Ženevy dorazila Toyota FT-86 Open zatím jako koncept. Automobilka k tomu prozatím opatrně prohlašuje, že bude sondovat reakce publika.
 
Recept zůstal jednoduchý jako u výchozího kupé. Plochý dvousetkoňový přímovstřikový atmosferický boxer v nízkém čumáku a pohon zadních kol. Zachována zůstala i 2+2místnost interiéru. Správný roadster má mít plátěnou střechu a to ctí i "Open Concept", k sněhobílému laku a interiéru zvolili kontrastní modré plátno. "Při uložení střechy za zadní sedadla je zmenšení zavazadlového prostoru jen minimální," ujišťuje automobilka.

Toyota FT-86 Open Concept

"Model GT86 již byl navrhován s vidinou možné konverze na provedení kabriolet, a díky použití konstrukčních řešení, jako jsou například bezrámové dveře, by dopady na konstrukční tuhost vozidla při přechodu na otevřenou karoserii neměly být až tak významné," komentuje Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. Vývojáři se prý věnují hlavně vyvážení (rozložení hmotnosti) auta. Zesílit se kvůli chybějící střeše budou muset některé díly, třeba oblast kolem zámků dveří.





Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Ferrari LeFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.