Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Povedený roadster FT-86 Open od Toyoty čeká na reakce ze Ženevy

  18:32aktualizováno  18:32
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Hravé kupátko Toyoty je hitem posledních měsíců. Evropani novou a opravdu povedenou sportovní toyotu po dlouhých letech prozatím hlavně okukují. V Japonsku a Americe je ale skutečným hitem, takže je logické, že došlo i na verzi bez střechy. Pokud jste se do ní zamilovali, vyrazte do Ženevy a ptejte se po ní. O její budoucnosti mají totiž rozhodnout ohlasy z autosalonu.

Toyota FT-86 Open Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

FT-86 možná nebude tak drsňácká jako uzavřená GT86 (v Japonsku ji prodávají i jako závodní speciál s oholenou výbavou, plechovými koly a nelakovanými černými nárazníky), ale rozhodně vypadá skvěle.

Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept
Toyota FT-86 Open Concept

Na autosalon do Ženevy dorazila Toyota FT-86 Open zatím jako koncept. Automobilka k tomu prozatím opatrně prohlašuje, že bude sondovat reakce publika.
 
Recept zůstal jednoduchý jako u výchozího kupé. Plochý dvousetkoňový přímovstřikový atmosferický boxer v nízkém čumáku a pohon zadních kol. Zachována zůstala i 2+2místnost interiéru. Správný roadster má mít plátěnou střechu a to ctí i "Open Concept", k sněhobílému laku a interiéru zvolili kontrastní modré plátno. "Při uložení střechy za zadní sedadla je zmenšení zavazadlového prostoru jen minimální," ujišťuje automobilka.

Toyota FT-86 Open Concept

"Model GT86 již byl navrhován s vidinou možné konverze na provedení kabriolet, a díky použití konstrukčních řešení, jako jsou například bezrámové dveře, by dopady na konstrukční tuhost vozidla při přechodu na otevřenou karoserii neměly být až tak významné," komentuje Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. Vývojáři se prý věnují hlavně vyvážení (rozložení hmotnosti) auta. Zesílit se kvůli chybějící střeše budou muset některé díly, třeba oblast kolem zámků dveří.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.